Jakiś czas temu stworzyłam spis przepisów na najlepsze (według mnie) zdrowe desery bez pieczenia. Wpis cieszył się u Was ogromną popularnością i wiele osób pisało do mnie, że był on bardzo przydatnym zestawieniem. Dlatego co jakiś czas będę robić takie podsumowania, a Wy  spośród wszystkich przepisów z pewnością znajdziecie coś, co przypadnie Wam do gustu. Dziś przyszedł czas na zdrowe śniadania na słodko. Przedstawiam Wam subiektywną listę z moimi top 10 śniadaniami.

10. Bezglutenowe gofry z owocami (wegańskie, bezglutenowe)

Bardzo proste i szybkie w wykonaniu gofry w wersji bezglutenowej. Świetnie smakują z dodatkiem świeżych owoców, domowych dżemów, czy musów. Sprawdzą się również w formie deseru np. z dodatkiem kokosowej bitej śmietany.

bezglutenowe gofry

9. Jabłkowe racuchy na maślance

To propozycja jeszcze sprzed przejścia na weganizm i zastanawiam się już jak ją odtworzyć w wersji bez maślanki. Mam wyzwanie, więc nie zdziwcie się, jak za jakiś czas na blogu pojawi się zweganizowany przepis na te pyszności. W przepisie wersja fit klasycznych racuchów, ale równie pyszna.

racuchy na maślance

8. Kokosowy ryż z owocami (wegański, bezglutenowy)

Osobiście nie bardzo przepadam za ryżem na słodko, ale ta propozycja ma w sobie „to coś”. Zdecydowanie warto wypróbować, szczególnie z sezonowymi owocami.

kokosowy ryz

7. Placuszki dyniowe z karmelizowaną brzoskwinią (wegańskie)

Jeśli jeszcze nie wiecie, to uwielbiam dynię. Można z niej zrobić tyle pysznych deserów i śniadań, że aż ciężko uwierzyć. Jednym z moich ulubionych są właśnie placuszki z karmelizowaną brzoskwinią. Zamiast brzoskwini można oczywiście wybrać również śliwki, banany, truskawki, jagody lub inne dowolne owoce.

placuszki dyniowe
6. Crumble pod owsianą kruszonką (wegańskie, bezglutenowe)

Wprost banalny przepis z wykorzystaniem dowolnych owoców, jakie masz akurat pod ręką. W mojej wersji były to śliwki, które posypałam owsianą kruszonką. Pyszne i proste w wykonaniu śniadanie lub deser z wykorzystaniem sezonowych owoców.

crumble ze śliwek
5. Pieczona owsianka z rabarbarem

Wszyscy, którzy nie lubią tradycyjnej owsianki, zdecydowanie powinni przetestować ją w wersji pieczonej. Niczym nie przypomina klasycznego śniadania. Mnie najbardziej przypomina smaczne, legalne ciasto z samego rana. W tym przepisie dodatkiem jest rabarbar, ale można go podmienić na inny dowolny owoc.

pieczona owsianka rabarbar

4. Nocna owsianka z prażonymi jabłkami (wegańska, bezglutenowa)

Nocne owsianki to najszybsze i najsmaczniejsze śniadanie w gorący poranek. Wystarczy przygotować wszystkie składniki, zalać ulubionym mlekiem i odstawić na noc do lodówki. Rano wystarczy dołożyć ulubione dodatki i można już jeść lub zabrać taką owsiankę ze sobą do pracy lub na uczelnię.

Nocna owsianka z prażonymi jabłkami

3. Kokosowe owsiane placuszki z borówkami

Kto jeszcze nie próbował tego połączenia to musi koniecznie nadrobić. Kokos, płatki owsiane i borówki to niebo w gębie. Placuszki są bardzo sycące i takie pyszne! Mój patent na oszczędzenie czasu z rana to przygotowanie placuszków dzień wcześniej. Podobnie jak większości osób, mnie również jest ciężko wstać wcześniej w środku tygodnia, żeby przygotować bardziej czasochłonne śniadanie. Jednocześnie wiem, że takie placuszki z pewnością wprawią mnie w dobry nastrój od rana. Dlatego właśnie przygotowuję je wieczorem, a rano tylko dokładam ulubione owoce i inne dodatki.

placuszki owsiane

2. Proste wegańskie placuszki z owocami (wegańskie)

Wersja podstawowa klasycznych placuszków z wersji wegańskiej. Wystarczy dodać jogurt i/lub ulubione owoce i pyszne śniadanie lub deser gotowe!

1. Placuszki bananowe (wegańskie)

I oto numer jeden, który trafił do czołówki ze względu na wiele aspektów. Prostota wykonania (zaledwie 3 główne składniki), szybkość przygotowania  i do tego jeszcze przepyszny smak powodują, że te placuszki trafiają na podium w moim zestawieniu na zdrowe śniadania na słodko.

placuszki bananowe

Mam nadzieję, że Tobie również udało znaleźć się parę inspiracji, które będziesz mogła wykorzystać i dzięki nim urozmaicić swoje codziennie menu. Na blogu znajdziesz oczywiście więcej pysznych propozycji, jednak te według mojej opinii zasługują na Twoją szczególną uwagę.

Masz ochotę na więcej? 10 przepisów na zdrowe śniadania na słodko znajdziesz również w darmowym ebooku. Są tam inspiracje, które nie pojawiły się dotąd na blogu, więc gorąco Cię zachęcam do pobrania tego bezpłatnego materiału z pysznymi przepisami.

Chcę odebrać ten ebook

ebook zdrowe śniadania

Masz już ten ebook i chcesz jeszcze więcej? Zajrzyj tutaj i znajdź kolejnych 10 przepisów na zdrowe śniadania na słodko, tym razem wyłącznie wegańskie. Do każdego z nich został obliczone wartości odżywcze i kaloryczne. Na końcu ebooka znajdziesz również spis zamienników niektórych składników, który jeszcze bardziej ułatwi Ci przygotowanie tych prostych pyszności.

Chętnie dowiem się więcej

Jeśli spodobał Ci się ten wpis zapraszam na stronę bloga na Facebooku i zachęcam do polubienia Fanpage’u. W ten sposób na bieżąco będziesz dostawać informacje o kolejnych ciekawych postach! Znajdziesz mnie również na Instagramie.

Pozdrawiam!
a podpis

Follow

zBLOGowani.pl

 

Zapisz