Często ciężko jest znaleźć czas na skrupulatne przygotowanie każdego posiłku w ciągu dnia. Najczęściej uwaga skupia się na śniadaniu, obiedzie i kolacji. Często zapominamy o przekąskach. A tymczasem podczas pracy i nauki potrzeba nam najwięcej energii i często sięgamy po coś gotowego. Oczywiście można tego uniknąć przy odrobinie planowania. Dziś chciałam przedstawić parę pomysłów na przekąski, które nie wymagają przygotowania w domu. Wystarczy zabrać ze sobą składniki do pracy/szkoły i voila!

1. Owoce–  najczęściej sięgam właśnie po owoce na drugie śniadanie. Osobiście bardzo lubię jabłka i bez żadnego problemu mogę przegryzać je codziennie przed komputerem. Poniżej podaję parę propozycji dla troszkę mniejszych miłośników jabłek 😉

jabłko

jabłko

– średni banan (ok 120g)
– pomarańcza (ok 240g)
– 5 mandarynek (ok 300g)
– 2 gruszki (ok 260g)

2. Suszone owoce i orzechy– jak wiadomo suszone owoce są dość kaloryczne, ale również są szybką i łatwą do transportu przekąską. Zdecydowanie lepiej sięgnąć po nie niż po batonika z automatu. Orzechy natomiast są dobrym źródłem tłuszczy i wspomagają pracę mózgu.

– garść daktyli (ok 50g)
– 4 morele (ok 40g)
– śliwki suszone (ok 50g)
– 5 orzechów włoskich (ok 20g)
– niepełna garść orzechów laskowych (ok 20g)
– garść pistacji (ok 25g)

3. Inne– najbardziej wartościową przekąską będzie połączenie paru różnych składników np. 2 spore suszone morele, parę sztuk orzechów. Poniżej znajdziecie moje inne propozycje:

jogurt z granolą

– 4 kostki gorzkiej czekolady (24g)
– kawałki jabłka posmarowane masłem orzechowym (1 łyżeczka) (90g i 10g)
– sałatka Caprese z mozarella, 4 plastrami pomidora i odrobiną oliwy (45g sera i 60g pomidora)
hummus z pokrojoną marchewką i 2 łodygami selera naciowego (30 g, 45g, 90g)
– jogurt naturalny z granolą (150g, 15g)

Jak sami widzicie propozycji jest naprawdę wiele, wszystko zależy tylko od naszej wyobraźni i oczywiście od preferencji smakowych. Tak jak już pisałam na początku żadna z tych opcji nie wymaga wcześniejszego siedzenia w kuchni i specjalnego przygotowywania produktów (zakładając, że hummus macie w zamrażarce ;). Nie ma więc wymówki, że kupię batonika lub coś innego, bo jestem strasznie głodna, a nie miałam rano czasu przygotować pysznej kanapki.

Zresztą jeśli orientujecie się w wartościach kalorycznych produktów to wiecie, że powyższe przekąski mają znacznie mniej kalorii niż Snickers (260kcal), czy Mars (212kcal). A to wszystko kwestia sięgnięcia po odpowiedni produkt przed wyjściem z domu albo zapakowanie go wieczorem przed pójściem spać. Nic skomplikowanego, ani wymagającego czasu. A jaka różnica w samopoczuciu!

Liczę na Waszą kreatywność w łączeniu składników, gdyż dzięki temu mogą szybko powstać bardzo smaczne, zdrowe i sycące przekąski. Dziś chyba sama postawię na coś nowego i dla odmiany „przygotuję” jogurt ze startą kostką czekolady i owocami!

Jeśli szukacie pomysłów na zdrowe przekąski to zapraszam do tych wpisów:
rollsy z wędzonym łososiem
domowe krakersy
nadziewane muszle makaronowe
hummus- pasta z ciecierzycy

Pozdrawiam serdecznie
a podpis

 

 

Follow

zBLOGowani.pl