W dzisiejszym wpisie pokażę Wam na prawdę banalny przepis na truskawkowy pudding chia. Wiem, wiem, pisałam ostatnio, że przerzucę się na inne owoce, ale na prawdę nie mogę się powstrzymać! Nasze polskie truskawki są tak pyszne i aromatyczne, że aż szkoda nie korzystać, gdy jest na nie sezon. Sama ostatnio kupiła 2 koszyczki w promocyjnej cenie i część owoców zamroziłam. Nie wiem ile z nich tak na prawdę dotrwa do chociaż końca lata, ale próbowałam 😉

Truskawkowy pudding chia (2 porcje)
Składniki:
2 szklanki truskawek (około 350g)
1 dojrzały banan
1 szklanka dowolnego mleka
5 łyżek nasion chia

Przygotowanie:
1. Wrzuć umyte truskawki i obranego banana do blendera.
2. Dodaj ulubione mleko i całość zmiksuj do otrzymania jednolitej masy.
3. Gdy masa będzie już gładka wsyp 5 łyżek nasion chia i wymieszaj. Mieszaj co jakiś czas, aż nasiona wchłoną płyn.
4. Gotowy pudding podziel na połowę i odstaw do lodówki lub zjedz od razu.

Mój truskawkowy pudding chia przygotowałam wieczorem i odstawiłam do lodówki na całą noc. Wstając rano w gorący dzień miałam gotowe pyszne i pożywne śniadanie. Jednak pudding nie musi spędzić w lodówce całej nocy. Wystarczy, że zostawisz go do momentu, aż nasiona wchłoną cały płyn i gotowe. Można jeść od razu!

Wiem, że wiele osób uwielbia pudding chia. Jednak coraz częściej spotykam się z głosami, że nie przypadł on Wam do gustu. Muszę przyznać, że moje pierwsze spotkanie z puddingiem chia mnie delikatnie mówiąc nie zachwyciło. Tak na prawdę dziwiłam się nawet skąd tak wielka popularność tego deseru. Jednak postanowiłam dać mu drugą szansę, przecież coś zachwalanego przez tyle osób nie może być niesmaczne! Na całe szczęście nie przekreśliłam puddingu chia za pierwszym podejściem. Jeśli mieliście podobne odczucia to na prawdę zachęcam Was do ponownego spróbowania. Szczególnie polecam z mleczkiem kokosowym lub właśnie w wersji ze świeżymi owocami.

Truskawkowy pudding chia nadaje się zarówno na pierwsze, jak i drugie śniadanie. Można go również zjeść jako lekki deser w ciepłe dni. W tym przepisie użyłam świeżych truskawek, ale jak najbardziej możecie kombinować z dodatkami. Bardzo gorąco polecam również taki z borówkami amerykańskimi i malinami. Jeśli lubicie bardziej kwaskowate słodycze to jeżyny lub porzeczki z pewnością będą tu dobrze pasować.

Jeśli szukasz więcej zdrowych przepisów z wykorzystaniem nasion chia musisz koniecznie sprawdzić moje propozycje poniżej. Gdy szukasz innych inspiracji śniadaniowych zapraszam Cię również do odebrania darmowego ebooka z przepisami na zdrowe śniadania n słodko (link).
pudding chia z musem z mango

pudding chia

kokosowy deser z dżemem chia
domowe owsiano-amarantusowe batony z sezamem i nasionami chia
kulki twarogowe
szybki i lekki deser z malinami

szybki i lekki deser

truskawkowo-czekoladowy deser w pucharku
orzechowy jogurtowiec bez pieczenia
jogurtowiec chia
domowe batony bez pieczenia
chrupiące ciasteczka z ziarnami

Jeśli spodobał Ci się ten wpis zapraszam na stronę bloga na Facebooku i zachęcam do polubienia Fanpage’u. W ten sposób na bieżąco będziesz dostawać informacje o kolejnych ciekawych postach! Znajdziesz mnie również na Instagramie.

Smacznego!
a podpis

Follow

zBLOGowani.pl

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...