Dziś usłyszałam, że sezon na truskawki powoli się kończy. Troszkę się wystraszyłam, bo jeszcze nie mam ich dość. A co dopiero wszelkich deserów, ciast i innych słodkości z ich wykorzystaniem! W związku z tym postanowiłam urządzić sobie mocno truskawkowy dzień i ponownie zrobić przepyszne, kolorowe truskawkowe smoothie bowl. Na Instagramie zdjęcie tego śniadania spotkało się z wielkim entuzjazmem z Waszej strony i dlatego postanowiłam zamieścić przepis na blogu. Łapcie więc przepis na to smakowite smoothie bowl w bardzo patriotycznych kolorach 😉

Truskawkowe smoothie bowl (2 porcje)
Składniki:
4 łyżki nasion chia
3/4 szklanki dowolnego mleka
1 duży, bardzo dojrzały banan
1 szklanka świeżych truskawek (plus parę sztuk do ozdoby)
garść wiórków kokosowych (opcjonalnie)

Przygotowanie:
1. Wymieszaj nasiona chia z mlekiem i całość wymieszaj. Odstaw i mieszaj co jakiś czas, aż nasiona wchłoną płyn.
2. Obrane i umyte truskawki zblenduj z bananem do uzyskania jednolitej konsystencji gęstego musu.
3. Gdy pudding i mus bananowo-truskawkowy będą już gotowe wlej je do miski. Chcąc uzyskać efekt jak na zdjęciu wlewaj jednocześnie pudding chia i mus do momentu, aż wypełnisz miseczkę.
4. Udekoruj górę wiórkami kokosowymi i  pokrojonymi w plasterki truskawkami.

Truskawkowe smoothie bowl przygotowałam wieczorem dzień wcześniej i włożyłam do lodówki na noc. W ten sposób rano czekało na mnie schłodzone, orzeźwiające śniadanie. Gorąco polecam takie rozwiązanie w upalne poranki. Można oczywiście schłodzić wcześniej składniki w lodówce, a później wymieszać je odpowiednio.

Chciałam by moje śniadanie wyglądało apetycznie i dlatego zdecydowałam się na rozdzielenie puddingu i musu. Jednak oczywiście nie jest to warunek koniecznie. Całość można wymieszać od razu albo już w miseczce. Wszystko zależy tylko i wyłącznie do Was. Zapewniam jednak, że śniadanie będzie bardzo smaczne niezależnie od tego na jaką opcję się zdecydujecie.

Sezon na maliny trwa, więc można je wykorzystać zamiast truskawek. Trzeba tylko pamiętać, że często są one mniej słodkie i mają lekko kwaśny posmak w porównaniu do truskawek. Chcąc zrównoważyć smak można dodać jeszcze połówkę banana lub dosłodzić smoothie bowl miodem lub innym dowolnym słodzidłem.

Przypominam, że więcej śniadaniowych inspiracji znajdziecie oczywiście na blogu, ale nie tylko! W darmowym ebooku poświęconym zdrowym śniadaniom na słodko z pewnością odszukacie wielu inspiracji. Znajdziecie tu między innymi przepisy na:
– orzechową komosankę z owocami
– smoothie bowl z bananem
– orkiszowe placuszki z morelami
– jaglanka z karmelizowaną gruszką

Wszystkie przepisy, które tam znajdziecie są nie tylko smaczne, ale też stosunkowo szybkie w przygotowaniu. Bez większego problemu można je również zabrać ze sobą do pracy lub na uczelnię. Chcesz odebrać swoją wersję ebooka ze śniadaniami? Kliknij tutaj i pamiętaj o tym, by po zatwierdzeniu subskrypcji sprawdzić folder SPAM i oferty.

Szukasz więcej inspiracji? Wypróbuj koniecznie te przepisy!
zdrowy deser a’la Monte
truskawkowe pralinki
truskawkowe pralinki
szarlotka bez pieczenia
cynamonowe babeczki z batatów

babeczki cynamonowe z batatów

egzotyczne ciasto czekoladowe
dwuskładnikowe wegańskie a’la kokosanki
pyszne placuszki bananowe

Jeśli spodobał Ci się ten wpis zapraszam na stronę bloga na Facebooku i zachęcam do polubienia Fanpage’u. W ten sposób na bieżąco będziesz dostawać informacje o kolejnych ciekawych postach! Znajdziesz mnie również na Instagramie.

Smacznego!
a podpis

Follow

zBLOGowani.pl

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...