Często podczas oglądania filmów lub meczy w domu chętnie sięgamy po jakieś przekąski. Najczęściej niekoniecznie są one tak zdrowe i pozbawione konserwantów jak byśmy chcieli. Jest na to rozwiązanie!

Niedawno przeglądając przepisy Kingi Paruzel natknęłam się na interesujący przepis na domowe krakersy napakowane ziarnami. Postanowiłam wypróbować go w wolnej chwili i nie zawiodłam się. Przygotowanie nie jest trudne, choć dość czasochłonne. Nie jest to jednak czas poświęcony przez nas na dopieszczanie krakersów. Ze względu na to, że używamy drożdży ciasto potrzebuje troszkę czasu i zabiegów, żeby wyszło idealne.

Domowe krakersy napakowane ziarnami
Składniki:
200ml ciepłej wody
290g mąki pszennej pełnoziarnistej
2 łyżki cukru
ok 10g drożdży świeżych lub łyżeczka drożdży instant
łyżeczka soli
nasiona według uznania (u mnie to siemię lniane, słonecznik i biały sezam)
odrobina soli do posypania

Przygotowanie:
1. Do ciepłej wody dodaj cukier i drożdże. Wymieszaj do rozpuszczenia.
2. Dolej roztwór drożdżowy do mąki i dodaj łyżeczkę soli i wyrób ciasto.
3. Do ciasta po 2 łyżki nasion i zagnieć ciasto.
4. Ciasto zostaw w ciepłym miejscu przykryte bawełnianą ściereczką do wyrośnięcia na około 70 minut.
5. Następnie podziel ciasto na pół, rozwałkuj na papierze do pieczenia i pozostaw na 10 minut.
6. Rozwałkowane ciasto skrop wodą i posyp 1/4 wymieszanych nasion.
7. Obróć ciasto na drugą stronę i posyp 1/4 nasion.
8. Następnie rozwałkuj drugą połowę ciasta i po skropieniu wodą posyp pozostałymi nasionami z obu stron.
9. Całość oprósz solą, ponakłuwaj widelcem i pokrój w prostokąty.
10. Krakersy odłóż na blachę i zostaw na 30-45 minut do wyrośnięcia.
11. Piecz je w nagrzanym do 175 C piekarniku przez około 15 minut, aż się zarumienią.

krakersy

Krakersy świetnie pasują do domowego hummusu i innych past (np. na bazie białego serka i suszonych pomidorów). Podobno im są starsze tym lepiej smakują. Niestety w moim przypadku nie udało się sprawdzić, czy to prawda.

Pamiętajcie, że to krakersy na bazie ciasta drożdżowego, więc nie będą tak kruche jak te ze sklepu. Jednak mimo wszystko warto przetestować ten przepis i zobaczyć, czy tego typu przekąska przypadnie Wam do gustu.

Jeśli szukacie pomysłów na zdrowe przekąski to zapraszam do tych wpisów:
nadziewane muszle makaronowe
rollsy z wędzonym łososiem
zdrowe przekąski do 150 kalorii
hummus- pasta z ciecierzycy

Smacznego!
a podpis

 

 

Follow

zBLOGowani.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...