Zapraszam Was na kolejny post z cyklu super żywność. Lista dotychczas omówionych produktów znajduje się tu. Dziś skupię się na chlorelli- aldze charakteryzującej się unikalnymi właściwościami. Znana jest z wysokiej zawartości chlorofilu stąd też jej nazwa. Dodatkowo jest również (podobnie jak spirulina) dobrym źródłem białka. Tyle tytułem wstępu, mam nadzieję, że Was zaciekawiłam. Przejdźmy do konkretów:

  • chlorella wspomaga pracę mózgu
  • wpływa korzystnie na trawienie
  • pomaga w regeneracji organizmu
  • wspomaga usuwanie toksyn- w tym alkoholu, metali ciężkim z wątroby, niektórych pestycydów
  • łagodzi stany zapalne
  • wspomaga układ immunologiczny
  • przyspiesza proces leczenia
  • rzekomo łagodzi również objawy takich chorób jak nowotwór, cukrzyca, czy marskość wątroby
  • dzięki dużej zawartości chlorofilu ułatwia regenerację krwi, oczyszczanie jelit i innych narządów
  • wspomaga funkcjonowanie wątroby
  • wzmacnia odporność na infekcje wirusowe
  • wspomaga zdolność do likwidowania komórek chorobotwórczych
  • neutralizuje wolne rodniki
  • zawiera witaminy z grupy B, witaminę C i E
  • zawiera również aminokwasy, kwas foliowy
  • jest bogata w żelazo i wapń
  • obniża również poziom cholesterolu we krwi

Jak sami widzicie list jest bardzo długa! Jednak główne działanie chlorelli skupia się na detoksykacji organizmu i wspomaganiu układu odpornościowego.

Do ciekawostek należą japońskie badania, które wykazały, że spożywanie chlorelli zwiększa wydalanie z organizmu kadmu, pomaga w neutralizowaniu uranu i ołowiu. Co ciekawe badania wykazują, że zjedzenie 4-6g chlorelli przed spożyciem nawet dużej ilości alkoholu w 96% przypadków zapobiega kacowi!

Jeśli chodzi o dawkowanie chlorelli to należy zacząć wprowadzać ją do codziennego jadłospisu małymi kroczkami. W ten sposób organizm będzie miał czas na przyzwyczajenie się do jej działania. Standardowa docelowa dawka to około 3 gramów dziennie. Zapewni ona dawkę niezbędnych składników odżywczych. Należy stosować ją około 30 minut przed posiłkiem, żeby uzyskać optymalne korzyści trawienne.

Można ją bez problemu dostać w Internecie w formie proszku lub tabletek. Widziałam nawet mieszanki spirulina+chlorella.

Jeszcze nie miałam okazji stosować chlorelli, ale znam osoby, które ją spożywają jako dodatek do koktajli i sobie chwalą. Myślę, że na mnie też niedługo przyjdzie czas i wypróbuję 😉

Poniżej znajdziecie odnośniki do wpisów z tej serii:
jagody goji
produkty pszczele
spirulina
aloes
orzech kokosowy
kakaowiec
jagody acai
pokrzywa
buraki
kasza jaglana
kiszonki
– maca
kurkuma
– czosnek

Pozdrawiam serdecznie,
a podpis

 

 

Follow

zBLOGowani.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...