Po ostatnim śniadaniowym przepisie (placuszki marchewkowe na słodko) dostałam od Was wiele wiadomości, że szukacie właśnie zdrowych śniadań na słodko. Dlatego przychodzę do Was z kolejną śniadaniową propozycją, która świetnie się sprawdzi w chłodne marcowe poranki. Sezamowa komosa ryżowa z daktylami jest bardzo prosta w przygotowaniu i niesamowicie sycąca. Mam nadzieję, że ten przepis również przypadnie Wam do gustu. Smacznego! 🙂

Sezamowa komosa z daktylami
Składniki:
1/4 szklanki komosy ryżowej (quinoa)
ok. 1 szklanki wody lub dowolnego mleka
1 łyżka kakao bez dodatku cukru
2 łyżki białego sezamu
4 pokrojone suszone daktyle
dowolne dodatki według uznania

Przygotowanie:
1. Do garnuszka wlej wodę lub mleko i dodaj komosę ryżową.
2. Gdy woda się zagotuje zmniejsz ogień i dodaj suszone daktyle oraz kakao.
3. Gotuj na małym ogniu przez około 10 minut dopóki komosa nie wchłonie płynu.
4. Na suchej patelni podpraż sezam. Uważaj, żeby się nie przypalił. Najlepiej na rozgrzaną patelnię wysyp ziarna sezamu i zmniejsz lekko ogień. Co jakiś czas przerzucaj ziarenka do momentu, aż lekko zmienią kolor i zaczną pachnieć.
5. Podprażony sezam wsyp do komosy.
6. Daktyle możesz zostawić w kawałkach lub zblendować, by całość uzyskała bardziej słodki smak.
7. Przełóż do miseczki i dodaj ulubione dodatki.

Jak sami widzicie sezamowa komosa to bardzo proste w przygotowaniu śniadanie, które syci na dłuższy czas. Z podanych proporcji można wydzielić dwie mniejsze porcje lub jedną większą. Jeśli nie lubisz daktyli to bez problemu możesz zamienić je na inne dowolne suszone owoce, dowolne płynne słodzidło (np. syrop klonowy) lub dodać jakieś świeże owoce.

Szukasz innych śniadaniowych propozycji? Koniecznie zajrzyj do tego ebooka (klik). Znajdziesz w nim 10 zupełnie nowych przepisów na śniadania. Jest to jednak jeden z moich pierwszych ebooków, więc zawarte w nim przepisy nie są w 100% wegańskie. Jeśli szukasz przepisów na śniadania na słodko bez produktów odzwierzęcych to zainteresuje Cię ten ebook:

Chcę dowiedzieć się więcej o ebooku z wegańskimi przepisami

Jeśli sezamowa komosa z daktylami i moje powyższe propozycje to jeszcze za mało to koniecznie sprawdź poniższe przepisy, które znajdują się już na blogu. Z pewnością znajdziesz w nich inspirację na jakieś zdrowe śniadanie na słodko 🙂

bezglutenowe gofry

placuszki marchewkowe

placuszki bananowe

truskawkowy pudding chia

gofry z owocami (bezglutenowe, wegańskie)
placuszki marchewkowe na słodko (wegańskie)
placuszki bananowe (wegańskie)
drożdżówki z owocami i kruszonką (wegańskie)
naleśniki kukurydziane z kremem orzechowym (wegańskie)
truskawkowy pudding chia (bezglutenowy, wegański)

Jeśli spodobał Ci się ten wpis zapraszam na stronę bloga na Facebooku i zachęcam do polubienia Fanpage’u. W ten sposób na bieżąco będziesz dostawać informacje o kolejnych ciekawych postach! Znajdziesz mnie również na Instagramie:

Smacznego!
a podpis

Follow

zBLOGowani.pl

 

Zapisz

Zapisz

Zapisz