Muszę przestać być monotematyczna pod kątem przepisów! Niedawno zauważyłam, że na blogu królują przede wszystkim słodkości. Pewnie dlatego, że bardzo lubię słodycze 😉 I chociaż w kolejce czekają już chrupiące amarantusowe ciasteczka to dziś chciałam Wam przedstawić propozycję przystawki/ przekąski dla odmiany na słono. Jest ona szybka i prosta w przygotowaniu, kolorowa i smaczna.

Fajnie sprawdza się na imprezie w domu, gdyż jest prosta w przygotowaniu i wygodna w jedzeniu. Jest podawana na zimno, więc nie trzeba się martwić, czy będzie wystarczająco ciepła nawet gdy goście lekko się spóźnią. Bez problemu można ją również przygotować troszkę wcześniej i potem skupić się na innych rzeczach.

Rollsy z wędzonym łososiem
Składniki:
8 placków tortilla (domowych lub kupnych)
150g łososia wędzonego w plastrach
2 średnie papryki
150g naturalnego serka typu Almette lub Grani
dowolnej sałaty (np. roszponka, rukola, lodowa)
szczypiorek (opcjonalnie)

Przygotowanie:
1. Podgrzej tortillę z obu stron na rozgrzanej patelni przez około 15 sekund.
2. Posmaruj tortillę cienką warstwą serka.
3. Dodaj najpierw sałatę, następnie małe kawałki łososia.
4. Pokrojoną w drobne plasterki paprykę ułóż na samej górze.
5. Zwiń tortillę, a następnie pokrój na 4-5 kawałków.
6. Całość posyp szczypiorkiem.

Jak sami widzicie przygotowanie nie zajmuje dużo czasu i nie nawet osoba nie potrafiąca gotować będzie w stanie zrobić taką przekąskę. Jeśli nie przepadacie za wędzonym łososiem to można go bez problemu zastąpić dobrej jakości szynką lub dowolnym dodatkiem. Chociaż muszę przyznać, że nawet osoby nie lubiące wędzonych ryb skusiły się na te rollsy i im smakowały. Łosoś jest tylko dodatkiem, więc nie jest bardzo mocno wyczuwalny w przekąsce.

Chcąc nadać przekąsce bardziej orzeźwiającego posmaku można dodać jeszcze świeży ogórek pokrojony w słupki i ułożyć go w jednej linii. W ten sposób każdy kawałek będzie zawierał zarówno paprykę jak i ogórek.

Jeśli szukacie pomysłów na inne zdrowe przekąski to zapraszam do tych wpisów:
mini koreczki
zdrowe przekąski na imprezę
mini kanapki na imprezę
zdrowe przekąski do 150 kalorii
domowe krakersy
nadziewane muszle makaronowe
hummus- pasta z ciecierzycy
hummus

Przy okazji chciałam zachęcić do wzięcia udziału w wyzwaniu książkowym na 2016. Wiem, że sporo z Was uwielbia czytanie książek i może będzie zainteresowanych inicjatywą Niebieskiego Stoliczka. Serdecznie zachęcam! Są dwa wyzwania- jedno dotyczy przeczytania 100 książek w 2016, a drugie promuje autorów z Islandii. Osobiście wezmę udział w obu, gdyż chciałabym dowiedzieć się ile książek rocznie pochłaniam 😉 Nigdy jakoś nie zwracałam na to uwagi i postanowiłam to zmienić. Chętnie zapoznam się również z literaturą islandzką, gdyż to dla mnie zupełna nowość.

Jeśli spodobał Ci się ten wpis zapraszam na stronę bloga na Facebooku i zachęcam do polubienia Fanpage’u. W ten sposób na bieżąco będziesz dostawać informacje o kolejnych ciekawych postach! Znajdziesz mnie również na Instagramie.

Pozdrawiam serdecznie!
a podpis

Follow

zBLOGowani.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...