Nie mam zielonego pojęcia jak do tego doszło! Jakiś czas temu przeglądałam, co było publikowane na blogu i ku memu zaskoczeniu okazało się, że ostatnim przepisem z wykorzystaniem kaszy jaglanej było fit rafaello (przepis tutaj) i to w lipcu! Jak dobrze wiecie jestem miłośniczką tej kaszy i chętnie robię z niej jakieś pełnowartościowe słodycze. Teraz dla odmiany będzie troszkę inaczej. Bez obaw! W dalszym ciągu na słodko, ale nie będzie to deser. Wiele osób prosi o przepisy na proste i wartościowe śniadania, więc moją propozycją na dziś jest prosta jaglanka z morelami i orzechami.

Zanim przejdziemy do przepisu odsyłam Was jeszcze do innego wpisu poświęconego w całości wartościom odżywczym kaszy jaglanej i powodom, dlaczego warto ją jeść, szczególnie w okresie jesiennym. Jeśli przed jedzeniem tego kaszy powstrzymuje Was jej charakterystyczny posmak to pamiętajcie, że kaszę umieszczoną na sitku wystarczy przed gotowaniem przepłukać parę razy wodą do momentu, aż woda będzie całkiem czysta. Przemieszanie mokrej kaszy podczas płukania łyżką pomoże dokładniej ją opłukać.

Prosta jaglanka z morelami i orzechami (1 duża lub 2 średnie porcje)
Składniki:
50g suchej kaszy jaglanej (pół woreczka)
1/3 szklanki dowolnego mleka
parę sztuk (2-3) suszonych moreli
parę sztuk dowolnych orzechów (u mnie laskowych)
1,5 łyżki dowolnego płynnego słodzidła (syrop klonowy, miód, syrop daktylowy)
parę sztuk borówek lub innych owoców (opcjonalnie)

Przygotowanie:
1. Ugotuj kaszę zgodnie z instrukcją na opakowaniu na mleku lub wodzie w zależności od preferencji.
2. Ugotowaną kaszę odsącz z nadmiaru płynu i przełóż do miseczki/miseczek.
3. Dodaj mleko i wybrane słodzidło, a następnie wymieszaj.
4. Morele pokrój na mniejsze kawałki, a orzechy posiekaj. Tymi dodatkami posyp gotową jaglankę.
5. Opcjonalnie możesz dodać jeszcze jakieś świeże owoce na górę.

Prosta jaglanka z morelami będzie równie smaczna, gdy użyjesz sypkiego słodzidła np. ksylitolu, czy erytrolu, ale trzeba poczekać, aż się on rozpuści w ciepłej kaszy. Jeśli przygotowujesz śniadanie i jesz je od razu to dosypując słodzidło do kaszy szybko się ono rozpuści ze względu na temperaturę kaszy. Gotując kaszę wieczorem i dosładzając śniadanie rano trzeba będzie kaszę ponownie podgrzać, by drobinki ksylitolu mogły się rozpuścić.

Kaszę jaglaną gotuję najczęściej na wodzie, podobnie jak owsiankę. Kiedyś potrzebowałam tego dodatkowego smaku pochodzącego z mleka, jednak już od dawna wolę postawić na więcej dodatków. Jeśli jeszcze nigdy nie jadłeś kaszy jaglanej na słodko to proponuję zacząć od gotowania jej na mleku lub ewentualnie mleku połączonym z wodą (1:1). Potem stopniowo możesz przechodzić na gotowanie na samej wodzie.

Jak wspominałam na początku jestem wielką miłośniczką kaszy jaglanej, więc podrzucam Ci poniżej parę pomysłów na desery z jej wykorzystaniem:

fit rafaello


jaglany owocowy

fit rafaello (wegańskie)
tarta z kremem jaglanym i śliwkami – bez pieczenia (wegańska)
prosty deser z kaszą jaglaną i owocami (wegański)
migdałowy jagielnik z musem malinowym (wegański)
domowy deser a’la Monte (wegański)
owsiane babeczki z kremem jaglanym i truskawkami (wegańskie)
kokosowy jagielnik na daktylowym spodzie (wegański)
kuleczki a’la Ferrero Rocher (wegańskie)

Zapisz

Jeśli spodobał Ci się ten wpis zapraszam na stronę bloga na Facebooku i zachęcam do polubienia Fanpage’u. W ten sposób na bieżąco będziesz dostawać informacje o kolejnych ciekawych postach! Znajdziesz mnie również na Instagramie.

Smacznego!
a podpis

Follow

zBLOGowani.pl

 

Zapisz
Zapisz

Zapisz

Zapisz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...