Orzechowa gryczanka to moja kolejna propozycja śniadaniowa. Co to jest? Już tłumaczę! Z płatków owsianych mamy owsiankę, z kaszy jaglanej – jaglankę no i z kaszy gryczanej gryczankę. Ale bez obaw! Pewnie w pierwszej chwili do głowy przychodzi Wam myśl, że kasza gryczana jaką znacie zupełnie nie pasuje do śniadania na słodko. I pewnie macie rację. Jednak w tym przepisie wykorzystuję kaszę gryczaną białą to znaczy niepaloną. Nie posiada ona tego charakterystycznego posmaku kaszy gryczanej podawanej z gulaszem na obiad. To bardzo delikatna kasza. Co ciekawe jest również łatwo dostępna w dyskontach typu Biedronka i jej cena nie przyprawia o zawrót głowy. Czujecie się choć troszkę przekonani?

Dlaczego warto włączyć do swojej diety niepaloną kaszę gryczaną? Odpowiedź znajdziecie poniżej:

  • zawiera spore ilości białka i dużo błonnika
  • jest bezglutenowa
  • nie zakwasza organizmu (więcej informacji znajdziesz w tym wpisie)
  • jest bogata w aminokwasy (lizynę i tryptofan)
  • zawiera również witaminy B1, B2, P i PP
  • znajdziemy w niej minerały takie jak wapń, fosfor, magnez, cynk, żelazo i inne
  • dzięki ominięciu etapu prażenia kasza ta nie traci wartości odżywczych pod wpływem temperatury
  • nie wymaga gotowania- wystarczy moczenie jej przez noc w wodzie

Dla mnie oprócz tych właściwości dość istotną kwestią jest to, że kasza niepalona nie musi być gotowana. To znacznie usprawnia proces jej przygotowania i powoduje, że sięgam po nią zdecydowanie częściej. No to to? Jesteście gotowi, żeby poznać przepis? 🙂

Orzechowa gryczanka
Składniki:
100g niepalonej (białej) kaszy gryczanej
0,5 szklanki dowolnego mleka
1 łyżka masła orzechowego
1,5 łyżki dowolnego płynnego słodzidła (np. syropu klonowego, miodu)
2 łyżki mąki kokosowej (opcjonalnie dla zagęszczenia gryczanki)
ulubione dodatki- u mnie maliny, dmuchany ryż i nasiona chia

Przygotowanie:
1. Kaszę gryczaną zalej wodą i ostaw na 12 godzin lub całą noc.
2. Po tym czasie odlej wodę, a kaszę dokładnie wypłucz.
3. Do kaszy dodaj mleko, masło orzechowe i słodzidło i całość zblenduj na jednolitą masę.
4. Chcąc zagęścić gryczankę możesz dodatkowo dosypać 2 łyżki mąki kokosowej lub zmielonych płatków owsianych. Wchłoną one część płynu.
5. Gotową kaszę przełóż do miski i dodaj ulubione dodatki.

Orzechowa gryczanka jest błyskawicznym śniadaniem. Bez problemu można przygotować całość dzień wcześniej i odstawić do lodówki w oczekiwaniu na śniadanie. Świetnie smakuje również w połączeniu z bananem, kakao lub jabłkiem. Kasza gryczana niepalona ma sama w sobie lekko orzechowy posmak, który warto podkreślić dodając właśnie masło orzechowe lub ulubione orzechy.

Na blogu znajdziecie oczywiście mnóstwo pysznych i zdrowych przepisów na zdrowe śniadania na słodko. Jeśli jednak jeszcze Wam mało to mam dla Was informację. Pewnie już obiło się Wam o uszy, że niedługo wypuszczam w świat mój pierwszy ebook tematyczny poświęcony zdrowym muffinom. Dla części z Was to będzie zaskoczeniem, ale nie będzie on jedynym ebookiem, który niedługo ujrzy światło dzienne. Mogę tylko powiedzieć, że będzie on w 100% poświęcony zdrowym śniadaniom. Więcej informacji znajdziecie w linku poniżej. Możecie tam również zapisać się na listę oczekujących. Dlaczego warto? Osoby z listy zawsze będą miały dodatkowy bonus. W przypadku tego ebooka będą to dodatkowe materiały. Sprawdźcie koniecznie 🙂

Chcę wiedzieć więcej o śniadaniowym ebooku!

ebook zdrowe śniadania

ebook zdrowe śniadania

Jeśli spodobał Ci się ten wpis zapraszam na stronę bloga na Facebooku i zachęcam do polubienia Fanpage’u. W ten sposób na bieżąco będziesz dostawać informacje o kolejnych ciekawych postach! Znajdziesz mnie również na Instagramie.

Pozdrawiam!
a podpis

Follow

zBLOGowani.pl

 

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...