Jesienią coraz więcej osób poszukuje inspiracji śniadaniowych. Najczęściej o wiele chętniej opuszczamy ciepłe łóżko w chłodne dni, gdy czeka na nas pyszny posiłek. Nie wiem jak Wy, ale w jesienne i zimowe poranki zdecydowanie preferuję śniadania na ciepło. Świetnie sprawdzają się do rozgrzania organizmu i nastrajają pozytywnie na resztę dnia.

Powszechnie wiadomo, że śniadanie to ważny o ile nie najważniejszy posiłek dnia. Na całe szczęście nigdy nie byłam osobą, która miała problem z jedzeniem o poranku. Tak na prawdę muszę zjeść coś zanim wyjdę z domu w przeciwnym wypadku czuję się bardzo słabo. Możecie sobie wyobrazić jaką katorgą są dla mnie badania krwi, które wymagają bycia na czczo!

Wiem natomiast, że całkiem spora ilość ludzi ma duże problemy ze zjedzeniem czegoś o wczesnej porze. W ten sposób osoby wstające po 6 jadają pierwszy posiłek nawet dopiero koło 11. Jak łatwo się domyślić nie jest to zbyt zdrowe. Organizmowi brakuje energii i często sięgamy się kawę, by pobudzić się do działania. Zdaję sobie sprawę, że ciężko jest się przestawić tak od razu jednak na prawdę warto próbować!

Najlepszym przykładem jest mój mąż. Zmuszenie go do przełknięcia nawet jednej kanapki z rana graniczyło z cudem. Na całe szczęście  z czasem dał się przekonać i zaczął próbować jadać śniadanie o coraz wcześniejszych porach. W chwili obecnej doszedł już do tego, że jada je niedługo po wstaniu. Dla osób, które podobnie jak ja nie wyobrażają sobie poranku bez śniadania, taki postęp może wydawać się śmieszny. Ale Ci, którzy mają lub mieli podobne podejście jak mój mąż wiedzą, że to na prawdę spory sukces!

Po tym wstępie odnośnie śniadania jako najważniejszego punktu dnia zapraszam Was serdecznie do pysznego przepisu!

Omlet na słodko z piekarnika
Składniki:
2 jajka
2 łyżki mąki pełnoziarnistej (lub innej dowolnej)
0,5 łyżki ksylitolu
szczypta soli
truskawki lub inne ulubione owoce

Przygotowanie:
1. Oddziel białka od żółtek.
2. Żółtka ubij z odrobiną soli na sztywną pianę.
3. Powoli, cały czas mieszając, dodaj żółtka.
4. Następnie dodaj stopniowo mąkę i ksylitol.
5. Masę omletową przelej do kokilki i na górę połóż przekrojone w połówki truskawki lub inne owoce.
6. Piecz omlet około 15 minut w temperaturze 200°C.

Przygotowanie samej masy omletowej trwa bardzo krótko, więc bez problemu można pozwolić sobie na takie śniadanie nawet w tygodniu. To tylko kwestia wymieszania składników i nagrzania piekarnika na odpowiednią temperaturę. I już po 15 minutach możemy rozkoszować się przepysznym, ciepłym śniadaniem na słodko z ulubionymi dodatkami.

Jeśli spodobał Ci się ten wpis zapraszam na stronę bloga na Facebooku i zachęcam do polubienia Fanpage’u. W ten sposób na bieżąco będziesz dostawać informacje o kolejnych ciekawych postach! Znajdziesz mnie również na Instagramie.

Smacznego!
a podpis

 

Follow

zBLOGowani.pl

 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...