W obecnych czasach co rusz mowa jest o braku czasu i coraz większym stresie związanym nie tylko z pracą, ale również z rodziną, przyjaciółmi, problemami zdrowotnymi, czy finansowymi a nawet dążeniem do idealnej figury. Ile ludzi tyle reakcji na mniej lub bardziej stresujące sytuacje w życiu. Jeśli dodać do tego jeszcze coraz większe spożycie kawy lub/i alkoholu, coraz mniej wartościowe jedzenie i intensywne treningi to jest duża szansa, że możemy szybko doświadczyć na własnej skórze skutków niedoboru magnezu.

Magnez jest jednym z czołowych pierwiastków w naszym organizmie. To właśnie on chroni nasz układ nerwowy, kostny, krążenia i trawienny. Jego brak jet szybko widoczny nawet bez dodatkowych badań. Najczęstszym skutkiem niedoboru magnezu są wszelkiego rodzaju skurcze- do najczęściej występujących należą chyba skurcze łydek oraz drganie powiek. To one kojarzone są najszybciej z brakiem wystarczającej ilości magnezu w organizmie. Do objawów rzadziej kojarzonych z niedoborem magnezu należy ogólne zmęczenie, problemy ze snem lub koncentracją oraz nie rzadko również nerwowość.

Osoby trenujące często i intensywnie są szczególnie narażone na niedobory tego pierwiastka. Podczas ćwiczeń wydzielane są spore ilości potu zawierającego między innymi właśnie magnez. Po intensywnych i częstych treningach trzeba pamiętać o dostarczeniu odpowiedniej ilości wody i elektrolitów, by zrekompensować straty. Gdy jednak równowaga ta zostanie zachwiana osoby uprawiające sport narażone są na niedobory magnezu, a co za tym idzie zaburzoną koordynację, skurcze, a nawet osłabioną wydolność organizmu.

Jednak tak jak już wcześniej wspomniałam nie tylko osobom trenującym grozi nadmierna utrata tego pierwiastka. Sama nie raz zauważam, że podczas stresujących i niesamowicie wymagających dni chce dodatkowo pobudzić się do działania wypijając troszkę więcej kawy. W ten sposób dodatkowo pozbywam się magnezu z organizmu i już po paru dniach muszę liczyć się ze skutkami niedoboru magnezu. W moim przypadku to głównie drganie powiek oraz skurcze łydek.

Nie jestem zwolenniczką suplementacji, więc wolę po prostu częściej sięgać po produkty bogate w ten pierwiastek. Przyswajalność magnezu jest ogólnie dość słaba, dlatego pewne produkty mam w swojej diecie na co dzień, by zapewnić optymalny poziom magnezu. W przypadku wyjątkowo stresujących dni w moim menu lądują dodatki, które mają mi pomóc uporać się z chwilowymi niedoborami.

Poniżej przedstawiam Wam grafikę z produktami bogatymi w magnez:

produkty bogate w magnez

Jak sami widzicie to głównie orzechy i nasiona. To właśnie w nich ilość magnezu jest największa. Podobnie sprawa ma się z gorzką czekoladą (od około 70% zawartości kakao wzwyż) oraz samym kakao bez dodatku cukru. W moim przypadku szczególnie dobrze sprawdza się kasza gryczana. Może dlatego, że orzechy i gorzką czekoladę (szczególnie do kawy) jadam praktycznie na co dzień, natomiast ta kasza nie należy do moich ulubionych. Jednak gdy drga mi powieka to nie ma innej możliwości i na następny dzień na obiad jest właśnie gryczana.

A Wy widzicie u siebie czasem podobne objawy? Jak sobie z nimi radzicie? Podobnie jak u mnie modyfikujecie troszkę dietę, czy też wolicie sięgnąć po suplementy?

Jeśli spodobał Ci się ten wpis zapraszam na stronę bloga na Facebooku i zachęcam do polubienia Fanpage’u. W ten sposób na bieżąco będziesz dostawać informacje o kolejnych ciekawych postach! Znajdziesz mnie również na Instagramie.

Pozdrawiam serdecznie!
a podpis


Follow

zBLOGowani.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...