Upalne dni nie zachęcają do przygotowywania i spożywania gorących, ciężkich posiłków. To zdecydowanie najlepszy czas, by zacząć zdrowiej się odżywiać. Co prawda u mnie dziś nie jest jakoś wyjątkowo gorąco, jednak postanowiłam postawić na lekkie placuszki cukiniowe z dodatkiem twarożku, wędzonego łososia i kiełek rzodkiewki. Proste w przygotowaniu, lekkie i pożywne.

Zanim jednak podzielę się z Wami tym prostym przepisem chciałam wspomnieć pokrótce o cukinii. Warzywo to jest przede wszystkim lekkostrawne, więc świetnie nadaje się dla osób z problemami układu pokarmowego. Dla osób liczących kalorie ważną informację będzie, że cukinia zawiera ich na prawdę niewiele (zaledwie 15kcal/ 100g!) głównie dlatego, że w większości składa się z wody. Bez problemu można się nią zajadać dbając o linię, szczególnie, że wspomaga ona przemianę materii i pomaga pozbyć się nadmiaru wody w organizmie. Dodatkowo działa odkwaszająco (więcej o produktach kwaso- i zasadotwórczych znajdziesz tutaj) i pomaga przywrócić równowagę kwasowo-zasadową w organizmie.

Skoro już wiecie o kim mowa i jakie są korzyści wzbogacenia diety o cukinię to zapraszam na banalny przepis na placuszki z jej udziałem.

placuszki cukiniowe1

Lekkie placuszki z cukinii z łososiem
Składniki:
2 średnie cukinie
1 jajko
5 łyżek mąki pełnoziarnistej
4 łyżki mleka
sól, pieprz i czosnek do smaku
100g łososia wędzonego
pół opakowania twarożku (u mnie Grani)
dowolne kiełki (polecam kiełki rzodkiewki)

Przygotowanie:
1. Cukinie utrzyj na tarce i posyp delikatnie solą. Następnie odłóż, żeby puściły sok.
2. Po paru minutach pozbądź się nadmiaru wody za pomocą papierowego ręcznika lub wyciśnij wodę z cukinii dłońmi.
3. Do cukinii dodaj mąkę, jajko, mleko oraz przyprawy do smaku. Całość wymieszaj.
4. Uformuj średniej wielkości placuszki i smaż je obustronnie na suchej rozgrzanej patelni.
5. Na gotowe placuszki nałóż troszkę twarożku, łososia i kiełek.

Łososia można zastąpić dowolną wędzoną rybą lub innym dodatkiem. Sama najczęściej wykorzystuję łososia, ale wersja twarożek plus oliwki również jest bardzo smaczna. Placuszki są lekkie i sycące. Należy jednak pamiętać, by dobrze odsączyć nadmiar wody. W przeciwnym wypadku konieczne będzie dodanie większej ilości mąki, by placuszki się nie rozpadały.

Smacznego!
a podpis

 

 

Follow

zBLOGowani.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...