Dawno nie przedstawiałam Wam żadnego przepisu z wykorzystaniem kaszy, więc teraz to nadrabiam. Tym razem wybór padł na kaszę gryczaną niepaloną. Podkreślam, że to wersja niepalona/ nieprażona, pozbawiona charakterystycznego posmaku kojarzonego z kaszą gryczaną dodawaną na obiad do gulaszu. Niepalona kasza ma bardzo delikatny, mam wrażenie lekko orzechowy posmak. Nie wymaga żadnej obróbki termicznej, więc idealnie nadaje się na szybki posiłek. Trzeba tylko pamiętać, by odpowiednio wcześnie ją namoczyć w wodzie, by napęczniała.

Jeśli zastanawiacie się gdzie możecie kupić kaszę gryczaną niepaloną to oczywiście największy wybór znajdziecie w Internecie. Jednak sama już jakiś czas temu zaczęłam kupować ją w  Biedronce. Od paru miesięcy sklep ten poszerzył swoją ofertę i jest chyba jedynym dyskontem oferującym obie wersje kaszy gryczanej. Można ją tam kupić w przestępnej cenie, więc serdecznie zachęcam do eksperymentowania.

Jeśli zastanawiacie się jakie korzyści płyną z włączenia do swojej diety niepalonej kaszy gryczanej to odpowiedź na to pytanie znajdziecie poniżej:

  • zawiera spore ilości białka przyswajalnego przez nasz organizm podobnie jak białko z warzyw strączkowych
  • nie zawiera glutenu
  • nie zakwasza organizmu (więcej informacji o kwaso- i zasadotwórczych produktach znajdziesz tutaj)
  • jest bogata w aminokwasy (lizynę i tryptofan)
  • bogata w witaminy B1, B2, P i PP
  • zawiera duże ilości błonnika
  • zawiera szeroki wachlarz minerałów- wapń, fosfor, magnez, cynk, żelazo i inne
  • kasza palona traci część witamin w wyniku podgrzewania, dlatego warto sięgać po nieprażoną alternatywę tej kaszy
  • dodatkowo właściwości przeciwutleniające zmniejszają się w wyniki prażenia kaszy

Przechodząc do sedna- poniżej przedstawiam przepisy na deser oraz dżem chia. Chcąc uzyskać jeszcze bardziej kokosowy posmak można dodać jeszcze wiórki. Jeśli chodzi o dżem chia to jego smak zależy tylko od naszych preferencji i zawartości kuchni. Dziś zdecydowałam się na truskawkę, jednak następnym razem mam w planach mango.

kasza gryczana niepalona i dżem chia

Kokosowy deser na bazie kaszy gryczanej niepalonej
Składniki:
1 szklanka niepalonej (nieprażonej) kaszy gryczanej
pół puszki schłodzonego mleka kokosowego
odrobina wiórków kokosowych do posypania

Przygotowanie:
1. Mocz kaszę w garnku wody około 12 godzin.
2. Po upływie tego czasu wylej wodę, a kaszę ponownie przepłukaj.
3. Odcedzoną kaszę wymieszaj z mleczkiem kokosowym.
4. Gotową kaszę układaj warstwami na przemian z dżemem chia (przepis poniżej).
5. Górę posyp delikatnie wiórkami kokosowymi.

Truskawkowy dżem chia
Składniki:
300g mrożonych truskawek
3 łyżki nasion chia
odrobina słodzidła

Przygotowanie:
1. Podgrzej owoce w garnuszku, a gdy już się rozmrożą ugnieć je widelcem.
2. Wsyp nasiona chia oraz cukier, a następnie dokładnie wymieszaj.
3. Całość mieszaj co jakiś czas, by nie powstały grudki.
4. Dżem będzie gotowy, gdy masa truskawkowa przyjmie bardziej żelową konsystencję.

Dżem z dodatkiem nasion chia jest chyba najprostszym możliwym i nie wymaga dosłownie żadnych umiejętności kulinarnych. Wystarczy tak na prawdę rozgniecenie widelcem ulubionych owoców i dodanie do nich nasion chia. Całość powinna być tylko mieszana co jakiś czas. Gdy lubimy słodsze dżemy można pokusić się o dodatek dowolnego słodzidła. Do wykonania tego dżem można użyć zarówno świeżych jak i mrożonych owoców.

Jeśli szukasz bardziej słodkiego deseru to posłódź jeszcze mleczko kokosowe z kaszą. Osobiście nie dodawałam już żadnego cukru, bo chciałam bardziej kokosowy smak. Jednak dla wielbicieli słodkich deserów zalecam spróbowanie kaszy zanim zaczną układać deser.

Możliwe, że rozpędziłam się z klasyfikowaniem tego przepisu jako deser, gdyż świetnie sprawdza się on również jako śniadanie. Mnie pasuje szczególnie w gorące dni gdyż jest on bardzo odświeżający i może być podawany prosto z lodówki. W jesienne i zimowe dni zdecydowanie wolę jeść go popołudniu albo na drugie śniadanie.

Jeśli spodobał Ci się ten wpis zapraszam na stronę bloga na Facebooku i zachęcam do polubienia Fanpage’u. W ten sposób na bieżąco będziesz dostawać informacje o kolejnych ciekawych postach! Znajdziesz mnie również na Instagramie.

Smacznego!
a podpis

 

Follow

zBLOGowani.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...