Jakiś czas temu przeglądałam ostatnio publikowane przepisy i zorientowałam się, że dawno nie udostępniałam żadnych zdrowych batonów. Latem, gdy temperatury są wysokie to jakoś nie mam chęci na odpalanie piekarnika i wtedy zdecydowanie królują słodkości bez pieczenia, ale gdy wieczory stają się coraz dłuższe to miło jest przegryźć coś pieczonego. Kokosowo-owsiane fit batony idealnie wpasowują się w propozycję na pyszną i zdrową przekąskę na słodko.

Kokosowo-owsiane fit batony (bez cukru, wegańskie)
Składniki:
1,5 szklanki płatków owsianych (użyłam górskich)
4 łyżki wiórków kokosowych
4 łyżki roztopionej śmietanki kokosowej (twarda część mleczka kokosowego z puszki) lub roztopionego oleju kokosowego
3 łyżki masła orzechowego (polecam z prażonych orzechów)
2-3 łyżki dowolnego płynnego słodzidła*
1 rządek gorzkiej czekolady

Przygotowanie:
1. Nastaw piekarnik na 180°C.
2. Płatki i wiórki kokosowe wymieszaj w garnuszku.
3. W misce połącz roztopioną śmietankę kokosową, masło orzechowe oraz słodzidło.
4. Płynne składniki wymieszaj do uzyskania jednolitej masy.
5. Mieszankę płatków połącz z płynnymi składnikami i dokładnie wymieszaj. Odstaw na około 5 minut.
6. Masę przełóż do silikonowej foremki (użyłam takiej o wymiarach 21 x 20 cm) i delikatnie dociśnij łyżką.
7. Piecz przez około 15 minut (góra-dół) do momentu zarumienienia batonów.
8. Po schłodzeniu krój w prostokąty dowolnej wielkości, a następnie polej roztopioną gorzką czekoladą.

*do przygotowania tych batonów użyłam syropu klonowego. Jeśli zastanawiasz się jakie inne zdrowe, płynne słodzidła możesz wykorzystać zajrzyj tutaj. Nawet gdy nie zależy Ci na wersji wegańskiej staraj się nie wykorzystać do tego przepisu miodu. Traci on swoje cenne właściwości w wysokich temperaturach.

Z podanych składników wyszło mi około 12 batonów średniej wielkości. Możesz użyć mniejszej foremki i wtedy batony będą znacznie wyższa. Możesz też pokroić je na większe lub mniejsze prostokąty w zależności od preferencji.

Kokosowo-owsiane fit batony smakują genialne również w wersji bez gorzkiej czekolady. Jeśli więc zależy Ci na zmniejszeniu ilości kalorii lub po prostu nie przepadasz za czekoladą to spokojnie możesz ją pominąć w tym przepisie. Batony same w sobie są przepyszne, a czekolada dodatkowo podkręca ich smak. Nie jest ona jednak składnikiem niezbędnym w tym przepisie.

Te kokosowo-owsiane fit batony możesz zjeść w ramach dodatku do śniadania, jako zdrową przekąskę na słodko lub deser. Gorąco polecam również zabranie ich na wycieczkę lub na trening!

Chcesz więcej? Oprócz przepisów na te kokosowo-owsiane fit batony na blogu znajdziesz jeszcze parę ciekawych propozycji na zdrowe przekąski na słodko. Oto parę pomysłów:

truskawkowe batony

Orzechowe batony bez pieczenia

batony morelowe

batony owsiane

truskawkowe batony bez pieczenia (wegańskie, bezglutenowe)
orzechowe batony bez pieczenia (wegańskie, bezglutenowe)
orkiszowe batony z morelami (wegańskie)
pyszne batony owsiane domowej roboty (wegańskie)
proste batony bez pieczenia
owsiano-amarantusowe batony z sezamem i nasionami chia (wegańskie)

Jeśli spodobał Ci się ten wpis zapraszam na stronę bloga na Facebooku i zachęcam do polubienia Fanpage’u. W ten sposób na bieżąco będziesz dostawać informacje o kolejnych ciekawych postach! Znajdziesz mnie również na Instagramie.

Smacznego!
a podpis

Follow

zBLOGowani.pl

Zapisz