No i stało się! Postanawiasz zmienić swoje życie pod kątem odżywiania. Planujesz skończyć ze złymi nawykami lub przynajmniej ograniczyć je do stosunkowo niegroźnego stopnia. Chcesz rozpocząć zdrowszy styl życia i pierwszym punktem na Twojej liście jest odżywianie. Tylko jak się za to zabrać?

Jeśli myślisz, że jesteś jedną z nielicznych osób podejmujących taką decyzję, to od razu Ci powiem, że się mylisz. Szczególnie w okresie około noworocznym wzrasta ilość osób gotowych do zmian żywieniowych. Jeśli jesteś jedną z nich to cieszę się, że tu trafiłeś! Poniżej znajdziesz parę rad dla osób rozpoczynających swoją przygodę ze zdrowszym odżywianiem:

staraj się wybierać produkty jak najmniej przetworzone– im bardziej to co chcesz kupić zbliżone jest do produktu wyjściowego tym większa szansa, że ma więcej witamin i wartości odżywczych, a jednocześnie mniej wszelkiego rodzaju polepszaczy, konserwantów i wzmacniaczy smaku. Jeśli lubisz pasty do kanapek (przepis na hummmus) różnego rodzaju postaraj się przygotować nawet takie najprostsze samodzielnie lub kup takie, których skład nie jest napisany malutkim druczkiem ze względu na długą listę składników. Chcąc zjeść jogurt z owocami kup ten naturalny i samodzielnie wkrój świeże owoce. Nakład pracy jest na prawdę niewielki, a różnica dla organizmu ogromna.

staraj się wybierać proste i zdrowe przekąski, których przygotowanie nie wymaga dużo czasu- najwygodniej sięgnąć po świeże owoce lub warzywa, jogurty naturalne, czy orzechy. Przykłady na drobne przekąski, które można zabrać ze sobą do pracy lub na uczelnię znajdziesz tutaj. Jeśli masz problem z wykluczeniem ze swojej diety słodyczy to lepiej trafić nie mogłeś! W dziale przepisy znajdziesz spore ilości zdrowych słodkości do przygotowania w domowym zaciszu. Duża część z nich wymaga minimalnych umiejętności kulinarnych, więc nie poddaj się wymówkom i spróbuj swoich sił.
fit słodycze

zamień dosładzane napoje (nie)gazowane na wodę– dla osób, które spożywają takie napoje w większych ilościach całkowicie ich odstawienie z dnia na dzień może stanowić nie małe wyzwanie. Warto jednak spróbować, bo często nieświadomie dostarczamy organizmowi zbędnych kalorii w postaci dosładzanego napoju. Odbija się to później na naszej wadze, a takie napoje nie dają uczucia sytości mimo nie raz nie małych ilości zawartych w nich kalorii. Jeśli nie lubisz smaku samej wody polecam dodanie dowolnego owocu (polecam truskawki, maliny, arbuz, melon) i odstawienie wody na 5-10 minut. W tym czasie owoc puści sok i nada delikatny smak wodzie.

uważaj na produkty reklamujące się jako zdrowe i fit– o tym pisałam już wcześniej w innych postach (sprawdź tu i tu). W tych postach znajdziecie konkretne przykłady produktów, które reklamowane są jako zdrowe i fit, a niekoniecznie takie są. Często (oczywiście nie zawsze) napakowane są one dużymi ilościami cukru pod różnymi postaciami, utwardzonymi tłuszczami lub zbędnymi chemicznymi dodatkami. Ich kaloryczność nie raz przewyższa również produkty sprzedawane jako pełne (nie odchudzone) wersje.

To jedne z podstawowych informacji, które będą Ci potrzebne do zmiany stylu odżywiania się. Zajrzyj tutaj ponownie za parę dni, a będzie na Ciebie czekać kolejny wpis w tej tematyce. Będzie w nim mowa o produktach podstawowych, które warto mieć w domu chcąc jeść zdrowiej. Nie przegap! Zapraszam serdecznie!

Przeczytanie rad to ta łatwiejsza część. Teraz czeka Cię trudniejsza- wdrożenie ich w życie. Osobiście nie jestem zwolenniczką zasady „wszystko albo nic”. Zmiany najlepiej stosować stopniowo, a nie z dnia na dzień. W ten sposób zwiększamy szansę, że wytrwamy w postanowieniu przez zdecydowanie dłuższy czas. A nam przecież chodzi o zmianę nawyków na dobre. Nawet jeśli okaże się, że jednego dnia nie wszystko pójdzie po myśli, to postaraj się to naprawić i nie poddawaj się! 🙂

Jeśli spodobał Ci się ten wpis zapraszam na stronę bloga na Facebooku i zachęcam do polubienia Fanpage’u. W ten sposób na bieżąco będziesz dostawać informacje o kolejnych ciekawych postach! Znajdziesz mnie również na Instagramie.

Powodzenia!
a podpis

 

Follow

zBLOGowani.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...