Wakacje dla większości z nas to czas relaksu i wypoczynku. W tym okresie najchętniej wyjeżdżamy na urlop lub bierzemy chociaż parę dni wolnego, by naładować baterie w gronie rodziny i przyjaciół. Najczęściej też wtedy nasza silna wola wystawiona jest na ciężką próbę. Wyluzowani zwracamy mniejszą uwagę na to, co i ile jemy. O ile w domu staraliśmy się przygotowywać pełnowartościowe posiłki to podczas wakacji wygodniej jest sięgnąć po gofra, lody, czy zimne piwo. Oczywiście nie można dać się zwariować i odbierać sobie całej przyjemności z wypoczynku, jednak warto zachować umiar i nie zatracać się totalnie w urlopowym szale. Jak znaleźć złoty środek?

  • Staraj się coś zjeść co 3-4 godziny

    Chcąc uniknąć nagłego napadu głodu nie można zapomnieć (nawet podczas urlopu) o regularnych posiłkach. Najczęściej podczas urlopu jesteśmy bardziej aktywni niż wtedy, gdy pracujemy i dlatego ważne jest, by mieć energię do działania. Podczas wakacji nie myślimy o wycieczkach, długich spacerach, czy kąpielach w morzu jako o wysiłku fizycznym. Jednak dla naszego organizmu nie ma to znaczenia. Dlatego tak ważne jest spożywanie regularnych posiłków. Często wystarczy zabranie banana lub jakiegoś innego owocu, czy orzeszków w formie przekąski. W ten sposób unikniemy gwałtownych spadków poziomu cukru i w efekcie końcowym nie rzucimy się na jedzenie pod koniec dnia.pistacje
  • Naucz się odmawiać

    Spędzając czas wolny z rodziną lub znajomymi czasem okazuje się, że ulegamy ich namowom dla świętego spokoju. Jak wiadomo nie każdy musi mieć takie podejście do odżywiania jak Ty. Nie wszyscy zwracają również uwagę na to co jedzą i po prostu nie rozumieją dlaczego upierasz się, że nie chcesz zjeść hamburgera, czy kebaba z ulicznej budki, skoro to najprostsze i najszybsze rozwiązanie. Będąc mniejszością w takim gronie i nie chcąc psuć atmosfery w końcu ulegasz. Dużo osób, które starają się zdrowo odżywiać wiedzą o czym mówię, bo pewnie nie raz spotkały się z taką sytuacją. Jednak warto poćwiczyć asertywność! Skoro nie masz ochoty na hamburgera albo frytki, bo czujesz się po nich ciężko to dlaczego masz ulegać namowom otoczenia? Nie narzucasz im swojego stylu odżywiania, więc niech zrozumieją, że możesz nie chcieć jeść tego co oni. Na początku jest to trudne, jednak z czasem najbliżsi przyzwyczają się do tego i nie będą nalegać.
  • Wybieraj mądrze

    Cały rok starasz się unikać sklepowych dosładzanych napojów? Jednak niestety w czasie wakacji tak ciężko się oprzeć schłodzonej pepsi z cytryną i lodem, czy butelkowanym napojom i pozostać przy zwykłej wodzie. Jeśli dopiero zaczynasz przygodę ze zdrowym odżywianiem, to Twoja silna wola będzie wystawiona na niezłą próbę. Dlatego pomyśl wcześniej i ułatw sobie ten wybór. Zamiast picia napakowanych syropem glukozowo-fruktozowym napojów przygotuj sobie domową lemoniadę. Może ona być tradycyjna z dodatkiem dużej ilości lodu i cytryny. Coraz popularniejsze są te na bazie owoców (arbuzowa, melonowa, truskawkowo-borówkowa) i moim zdaniem biją na głowę te sklepowe napoje!lemoniada z arbuza
  • Co z oczu to z serca

    Nie wiem, czy też tak macie, ale dla mnie najlepszym sposobem, żeby czegoś nie jeść jest po prostu tego nie kupować. To na prawdę działa, chociaż brzmi banalnie. Pewnie Wam też zdarza się kupować słodycze lub przekąski dla dzieci lub gości. Jednak w chwili stresu, czy zapomnienia nie możecie się powstrzymać i w efekcie końcowym sami po nie sięgacie. Czego oczy nie widzą tego sercu nie żal, więc jeśli chcecie unikać gofrów, lodów, czy innych produktów typowo wakacyjnych to nie przeglądaj z zaciekawieniem karty deserów licząc na to, że uda Ci się powstrzymać. O wiele łatwiej jest zrezygnować z pucharka lodów, gdy nie zobaczymy jak apetycznie i kolorowo wygląda!
  • Postaw na aktywność

    Niekoniecznie musisz wykonywać standardowe treningi, które towarzyszą Ci w pozostałe części roku. Korzystaj z pogody i popływaj, wybierz się na wycieczką rowerową lub długi spacer do parku. Możliwości jest na prawdę bardzo wiele nawet przy ograniczonym budżecie. Dzięki aktywności poprawisz sobie humor, ogólną kondycję, dotlenisz organizm i będziesz mieć mniej czasu na podjadanie.rower

Wakacje to czas odpoczynku od pracy, ale nie możemy zapominać, że gdy urlop dobiegnie końca wrócimy do naszej codzienności, treningów i zdrowego odżywiania. Szkoda zaprzepaścić efekty wytrwałej pracy po zaledwie dwutygodniowej przerwie. Warto znaleźć złoty środek i nie wracać z urlopu z wyrzutami sumienia.

Udanego słonecznego weekendu!

Pozdrawiam
a podpis

 

 

Follow

zBLOGowani.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...