Praktycznie każdy, kto zaczyna zwracać uwagę na sposób odżywiania i chce zamienić go na zdrowszy ma najczęściej problem z jedzeniem odpowiedniej ilości warzyw i owoców. Dla osób nieprzyzwyczajonych do zwracania uwagi na te produkty sporym zaskoczeniem jest ile porcji dziennie powinno się spożywać według zaleceń. Nawet jak już jakoś udaje się podjąć decyzję o zwiększeniu ilości tych produktów to pojawia się problem, gdzie dodać te wszystkie warzywa i owoce? Sama z czasem wyrobiłam sobie pewne triki, które okażą się również pomocne dla Was, gdy szukacie odpowiedzi na pytanie- Jak jeść więcej warzyw i owoców?

Zanim zacznę dzielić się swoimi sposobami na przemycenie tych produktów do codziennego menu przypominam Wam mój starszy wpis poświęcony również warzywom i owocom. Jedna porcja może mieć całkiem różne rozmiary w zależności od produktu. W tym wpisie znajdziecie więcej informacji, ile to dokładnie jest jedna porcja. Zapraszam!

A teraz do rzeczy! Jak jeść więcej warzyw i owoców? Sposobów jest na prawdę sporo. Umieszczam tu te najbardziej według mnie przydatne. Skupię się również na spożywaniu większej ilości warzyw, gdyż z owocami jest najczęściej mniejszy problem. Ale o tym też będzie parę słów na końcu:

Smoothie/ soki świeżo wyciskane

To chyba zdecydowanie najszybszy sposób na spożywanie sporych ilości świeżych warzyw i owoców. Wystarczy wybrać ulubione owoce i/lub warzywa i po umyciu lub ewentualnym obraniu ze skórki zblendować. Dla mnie smoothie na bazie samych warzyw jednak nie są do przejścia, ale jeśli ktoś lubi to w zaledwie szklance smoothie można całkiem sporo upchnąć. Sama osobiście polecam szczególnie mieszanki warzywno-owocowe. Bardzo smaczne są takie z dodatkiem banana, szpinaku i kiwi.

Z sokami sprawa ma się troszkę gorzej, bo o ile problemem nie jest samo obieranie na przykład marchewek o tyle mycie sprzętu po zrobieniu soku najczęściej mocno mnie zniechęca. Mimo wszystko staram się raz na jakiś czas zafundować sobie miks marchew, jabłko, burak plus odrobina soku z cytryny. Pyszne, a jakie zdrowe! Gorąco polecam, szczególnie osobom, które podobnie jak ja nie przepadają za smakiem buraka.

Owoce/ warzywa w formie przekąski

hummus

O ile sałatka owocowa raczej nikogo nie zdziwi, o tyle dla sporej ilości osób warzywa jako przekąska to często abstrakcja. Jednak nie raz pokrojone w słupki warzywa (papryka, seler naciowy, marchewka) z dodatkiem hummusu nie tylko są pyszną dawką witamin, ale też świetną przekąską do pochrupania podczas oglądania ulubionego serialu. U mnie jako samodzielne przekąski sprawdzają się najlepiej właśnie takie chrupiące warzywa. Jeśli jeszcze nie mieliście okazji jeść pasty z ciecierzycy w ten sposób to koniecznie spróbujcie!

Zupy i zupy krem

Osobiście nie jestem wielką fanką zup, jednak nie zaprzeczę, że są świetnym sposobem na wprowadzenie dodatkowych warzyw do menu. Same zupy jakoś mnie nie przekonują, ale zupy krem ubóstwiam! Mam nawet wrażenie, że do nich można wrzucić jeszcze więcej warzyw (szczególnie tych średnio lubianych) i po zmiksowaniu cieszyć się pyszną kremową konsystencją. Samymi warzywami ciężko się najeść, więc do takich kremów dodaję często grzanki domowej roboty, mozarellę lub podprażony na patelni słonecznik, czy inne ziarna.

Dodatkowym atutem zup i kremów jest fakt, że bez problemu można je przygotować w większej ilości i włożyć do słoika lub nawet zamrozić. Ich przygotowanie nie wymaga również zbyt wielu umiejętności kulinarnych, więc świetnie się sprawdzą także wśród osób rozpoczynających kulinarne podboje.

Mrożonki i miksy sałat

Nie ma co ukrywać, że nie raz mrożonki znacznie ułatwiają dostęp do konkretnych produktów, które nie zawsze są dostępne w określonej porze roku. Ich cena najczęściej jest również przestępna, więc nie musimy nadwerężać swojego budżetu. W praktycznie wszystkich sklepach oprócz jednorodnych mrożonek dostępne są również mieszanki typu warzywa na patelnie, które zawierają parę rodzajów warzyw. Sama też chętnie z nich korzystam, szczególnie w okresie zimowym. Zawsze jednak zwracam uwagę, by nie kupować mieszanek, które zawierają ziemniaki. Cena takich mrożonek często jest niższa, jednak ilość ziemniaków jest spora. Takie ziemniaki często też są wstępnie przyrządzone i zawierają stabilizatory lub oleje.

Jeśli chodzi o miksy sałat to bardzo chętnie z nich korzystam. Zdecydowanie ułatwiają mi przygotowywanie wszelkich sałatek i są fajnym urozmaiceniem. Często dodaję do nich świeże warzywa, które akurat mam w domu i prosta sałatka gotowa! Szczególnie latem jadam również sałatki z dodatkiem kuskusu lub kaszy jaglanej. Wtedy z powodzeniem zastępują mi one obiad.

Sobrety

jak jeść więcej warzyw i owoców

Moim odkryciem zeszłego lata były domowej roboty sorbety. Do gustu przypadł mi szczególnie bananowy ze względu na swoją kremową konsystencję mimo braku śmietanki. Sorbety są banalne w przygotowaniu- wystarczy zamrozić wybrane owoce i zmiksować je za pomocą dobrego blendera. W przypadku banana lub owoców z mniejszą ilością wody warto chwilę przed blendowaniem odstawić zamrożone owoce, by były troszkę bardziej miękkie. Niesamowity smak, a do tego zdrowo i bez wychodzenia z domu!

Zdrowe słodkości z dodatkiem warzyw i owoców

Zdecydowanie jestem wielbicielką słodkości z udziałem owoców. Często zastępują mi one cukier w ciastach lub muffinach. Ostatnio przyjrzałam się moim przepisom i stwierdziłam, że praktycznie każdy słodycz ma co najmniej jeden owoc w sobie. Jeśli nie użyłam go akurat do naturalnego posłodzenia to z pewnością znajdzie się w kremie lub chociaż jako dodatek.

Swoją przygodę ze słodyczami z dodatkiem warzyw zaczęłam już dawno i z wielką przyjemnością podążam tą ścieżką. Co jakiś czas publikuję moje pomysły również na blogu i zachęcam Was gorąco do korzystania z nich. Pod tym linkiem znajdziecie moje ulubione przepisy na słodkości z wykorzystaniem warzyw. Dodatkowo podrzucam Wam jeszcze parę innych, ale równie pysznych pomysłów:

cynamonowe babeczki z batatami

babeczki cynamonowe z batatów
muffiny buraczane z żurawiną
deser z kaszą kuskus i musem dyniowym
cukiniowe ciasto z kremem

cukiniowy tort
dyniowe placuszki z karmelizowaną brzoskwinią

Owoce w owsiance, jaglance lub gryczance

Jestem przyzwyczajona do tego, by moje śniadania były zawsze z dodatkiem owoców. Latem mogę pozwolić sobie na szaleństwa, gdyż wybór świeżych produktów jest ogromny. Wtedy mój talerz jest bardzo kolorowy- obowiązkowo goszczą w nim truskawki, borówki, maliny i jagody. W zimowej owsiance można spotkać najczęściej jabłko, mrożone owoce lub kiwi. Dzięki dodatkom w postaci różnych owoców takie śniadanie nie ma prawa mi się znudzić.

Mam nadzieję, że udało Ci się znaleźć parę sposobów na to jak jeść więcej warzyw i owoców, które będziesz z powodzeniem mógł wykorzystać w swojej kuchni. A może masz jakieś swoje sprawdzone metody i zechcesz się nimi podzielić? Daj znać! 🙂

Zapisz

Zachęcam do zapisu na newsletter (po prawej stronie w panelu bocznym lub tutaj). Od razu po zapisie dostaniesz darmowy ebook z dziesięcioma najpopularniejszymi przepisami z bloga. Każdy z deserów został wzbogacony o tabelkę z wartościami odżywczymi i kaloriami. Coś specjalnie dla osób, które zwracają na to baczną uwagę.

Zdrowe desery

Jeśli spodobał Ci się ten wpis zapraszam na stronę bloga na Facebooku i zachęcam do polubienia Fanpage’u. W ten sposób na bieżąco będziesz dostawać informacje o kolejnych ciekawych postach! Znajdziesz mnie również na Instagramie.

Pozdrawiam!
a podpis

Follow

zBLOGowani.pl

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...