W momencie rozpoczęcia września pogoda zupełnie się zmieniła, a wraz z nią moje smaki. Przy niższych temperaturach zdecydowanie ciągnie mnie do prażonych jabłek, cynamonu, orzechów i karmelizowanych śliwek. To dla mnie znak, że niedługo rozpocznie się jesień, a wraz z nią aromatyczne śniadania na słodko. Ostatnio zapowiadałam zakończenie przepisów na desery bez pieczenia, a teraz przyszedł czas na jesienne smaki. W dzisiejszym wpisie znajdziecie przepis na proste i smaczne śniadanie. Przed Wami rozgrzewająca jaglanka ze śliwkami i cynamonem.

Jaglanka ze śliwkami i cynamonem (3 porcje)
Składniki:
100g suchej kaszy jaglanej (1 woreczek)
1/4 szklanki wody lub dowolnego mleka
4 łyżki dowolnego słodzidła
6 dużych śliwek
sok z 1/4 dużej pomarańczy
1 łyżeczka cynamonu

Przygotowanie:
1. Kaszę ugotuj na mleku lub wodzie zgodnie z instrukcją na opakowaniu.
2. Gdy kasza będzie gotowa połącz ją z 1/4 szklanki wody lub mleka i dodaj 3 łyżki dowolnego słodzidła.
3. Całość zblenduj na jednolitą masę, a następnie dodaj sok z pomarańczy.
4. Umyte i pozbawione pestek śliwki pokrój w mniejsze kawałki.
5. Śliwki przełóż na patelnię, posyp cynamonem i resztą słodzidła.
6. Owoce praż na patelni na małym ogniu, regularnie mieszając. Uważaj, by całość się nie przypaliła, szczególnie, gdy słodzidło zacznie się rozpuszczać.
7. Gdy śliwki zmiękną odstaw je na chwilę do ostygnięcia.
8. Przekładaj na zmianę masę jaglaną i śliwki do momentu skończenia się produktów.

Jeśli lubisz połączenie śliwek i orzechów to gorąco polecam Ci dodanie do karmelizowanych śliwek łyżki masła orzechowego. Gdy śliwki będą jeszcze gorące masło orzechowe ładnie wymiesza się z owocami i stworzy przepyszną masę. Sama polecam wykorzystanie masła z kawałkami orzechów. Jeśli nie lubisz jednak wyczuwalnych kawałków orzechów wybierz mocno rozdrobnione masło.

Ten przepis znalazł się w zbiorze 25 przepisów na zdrowe i wegańskie słodycze idealne na jesienną porę. Zachęcam Cię serdecznie do pobrania tego darmowego ebooka i skorzystania z inspirujących przepisów w nim zawartych. Bezpłatny ebook możesz pobrać klikając w przycisk poniżej lub otwierając zakładkę „bezpłatne materiały” znajdującą się na górze strony.

Chętnie pobiorę ebooka!

Jaglanka ze śliwkami i cynamonem to kolejna odsłona mojej ulubionej kaszy, która jest zaskakująco uniwersalna i świetnie sprawdza się zarówno w daniach wytrawnych, jak i na słodko. Więcej przepisów z jej wykorzystaniem znajdziesz bezpośrednio na blogu:

fit rafaello

tarta z kremem jaglanym

zdrowy deser Monte

tarta na owsianym spodzie

jagielnik z musem malinowym

fit rafaello z kaszy jaglanej (wegańskie, bezglutenowe)
tarta bez pieczenia ze śliwkami (wegańska, bezglutenowa)
tarta na owsianym spodzie z jaglanym kremem (bezglutenowa)
deser a’la Monte z orzechami (wegański, bezglutenowy)
– migdałowy jagielnik z musem malinowym (wegański, bezglutenowy)

Śniadanie na słodko to zdecydowanie moja specjalność, dlatego na blogu i w ebookach znajdziesz całe mnóstwo propozycji na zdrowe śniadania. Na początek zachęcam Cię do zapoznania się z darmowym ebookiem, w którym znajdziesz 10 przepisów na słodkie śniadania. Gdyby tego było za mało to koniecznie zapoznaj się również z zawartością ebooka, w którym znajdziesz zdrowe i wegańskie śniadania. Wybór jest całkiem spory, więc jestem pewna, że znajdziesz coś dla siebie!

Pobieram darmowy ebook

Chcę więcej zdrowych przepisów!

wegańskie śniadania

Jeśli spodobał Ci się ten wpis zapraszam na stronę bloga na Facebooku i zachęcam do polubienia Fanpage’u. W ten sposób na bieżąco będziesz dostawać informacje o kolejnych ciekawych postach! Znajdziesz mnie również na Instagramie:

Smacznego!
a podpis

Follow

zBLOGowani.pl