Zdrowe i smaczne śniadanie wcale nie oznacza, że jest ono drogie, czy pracochłonne. Najpopularniejszym śniadaniem w ciągu tygodnia u mnie w domu jest tradycyjna owsianka z przeróżnymi dodatkami. Jednak w czasie weekendu mam więcej czasu na przygotowanie porannego posiłku. Tym razem nie miałam żadnego konkretnego pomysłu, więc musiałam poszukać inspiracji w kuchni. Mój wzrok padł na jabłka i postanowiłam poeksperymentować z placuszkami.

Placuszki składają się w większości z samych jabłek. Bardzo prosto je przygotować i są dobrą alternatywą, gdy nie chcemy jeść potraw na bazie mąki. Jabłkowe placuszki są też o wiele lżejsze niż tradycyjne racuchy i można je jeść bez myślenia o kaloriach. Wystarczy podsmażyć je na odrobinie oleju kokosowego

Jabłkowe placuszki bez mąki
Składniki (na około 9 sztuk):
3/4 szklanki zmielonych płatków owsianych
1 jajko
2-3 średnie jabłka
garść orzechów nerkowca lub innych orzechów
szczypta cynamonu
odrobina oleju kokosowego
dowolne dodatki

Przygotowanie:
1. Zmiel płatki owsiane blenderem do uzyskania konsystencji mąki.
2. Posiekaj drobno orzechy.
3. Dodaj jajko, cynamon, orzechy i starte na grubych oczkach jabłka. Wymieszaj wszystko.
3. Na patelni rozgrzej troszkę oleju kokosowego.
4. Nałóż ciasto delikatnie łyżką i przyciśnij placuszki do patelni, żeby masa się zbiła. Smaż placuszki z dwóch stron. Należy ostrożnie przekładać placuszki na drugą stronę, gdyż są dość kruche.

Po usmażeniu można dodać jeszcze do nich troszkę białego sera i pokrojonego w plasterki banana. Fajnie pasuje też do nich jogurt grecki i jakieś owoce na przykład maliny lub borówki. Dodatki zmieniają się u nas w zależności od tego na co mamy ochotę i co akurat jest dostępne w sklepie. Często jem je też z masłem orzechowym, które idealnie pasuje do jabłek. Zapewniam jednak, że nawet bez dodatków placuszki są bardzo dobre same w sobie.

Gdy chcesz ograniczyć potrawy z białą mąką, a nie masz żadnych ciekawych przepisów to zapraszam serdecznie do wypróbowania jednego z moich:
czekoladowe naleśniki gryczane

chlebek bananowo-orzechowy

chlebek bananowy

mini torciki marchewkowe z orzechowym kremem

pyszne i dietetyczne praliny

kulki fasolowe

ciasteczka owsiane z jabłkiem, cynamonem i orzechami

deser a’la tiramisu

fit tiramisu

pyszna tarta na owsianym spodzie

Jak widzicie możliwości ominięcia udziału mąki nawet w przepisach na coś pieczonego jest wiele. To tylko parę z wielu przykładów, więc zachęcam do przejrzenia zakładki przepisy. Tam z pewnością znajdziesz więcej inspiracji na pyszne i zdrowe dania bez udziału białej mąki pszennej.

Jeśli spodobał Ci się ten wpis zapraszam na stronę bloga na Facebooku i zachęcam do polubienia Fanpage’u. W ten sposób na bieżąco będziesz dostawać informacje o kolejnych ciekawych postach! Znajdziesz mnie również na Instagramie.

Powodzenia!
a podpis

Follow

zBLOGowani.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...