Jeśli szukacie powiewu nowości w kanapkowych śniadaniach zapraszam do przeczytania postu i wypróbowania przepisu. Pastę z ciecierzycy można wykonać bardzo szybko, jest ona sycąca i da się zamrozić. Ze względu na dużą zawartość białka ciecierzyca jest polecana również dla wegetarian jako alternatywne źródło białka.

My najczęściej jemy ją w klasycznym wydaniu, ale dobrze smakuje też w połączeniu z papryką, czy suszonymi pomidorami zmiksowanymi na jednolitą masę. Hummus może być używany jako pasta do kanapek, „sos” do nachos lub innych przekąsek. Ja lubię pokroić warzywa w słupki i nabierać pastę marchewką, selerem lub innym warzywem.

Początkowo kupowałam gotową ciecierzycę w puszcze. Nie wymagała ona już żadnej obróbki termicznej. Jednak gdy hummus nam zasmakował i okazało się, że można go mrozić postawiłam na zwykłą ciecierzycę. Co prawda wymaga ona większej ilości czasu (około 12 godzin namaczania i około 60-70 minut gotowania), ale wkład naszej pracy jest prawie taki sam w porównaniu z gotową ciecierzycą z puszki. Trzeba tylko pamiętać, żeby namoczyć cieciorkę odpowiednio wcześnie. Ja namoczyłam moją rano w zimnej wodzie, po powrocie do domu nastawiłam całość na gaz i gotowałam do miękkości.

Hummus przepis podstawowy
Składniki
:
200g ciecierzycy z puszki lub 2 szklanki ugotowanej
sok z połówki cytryny
3 łyżki pasty tahini (pasta z sezamu)
2 łyżki oliwy z oliwek
2 ząbki czosnku
sól i pieprz do smaku

Przygotowanie:
1. Gdy chcesz wykorzystać suche ziarna ciecierzycy pamiętaj, że należy je wcześniej namoczyć. Powinno to trwać minimum 12 godzin. Po tym czasie zalej ciecierzycę nową wodą i gotuj około 1 godziny na małym ogniu do miękkości.
2. Wszystkie składniki zblenduj na jednolitą masę. W razie potrzeby dolej wodę, by łatwiej się mieliło. Blenduj do uzyskania odpowiedniej konsystencji. Jeśli hummus jest zbyt mało wyrazisty doprawić według uznania.

Tak jak już pisałam hummus nadaje się do mrożenia i nie traci smaku ani nie zmienia konsystencji. Dlatego też zazwyczaj robię go w większej ilości i mrożę. Dopiero po rozmrożeniu dodaję ulubione dodatki np. paprykę lub suszone pomidory. Pasta z ciecierzycy idealnie nadaje się również na dodatek do krakersów. Na klasycznej bazie można przygotować parę wersji hummusu, co dodatkowo uatrakcyjni naszą przystawkę.

Jeśli szukacie pomysłów na zdrowe przekąski to zapraszam do tych wpisów:
mini koreczki
zdrowe przekąski na imprezę
mini kanapki na imprezę
nadziewane muszle makaronowe
rollsy z wędzonym łososiem
zdrowe przekąski na imprezę

domowe krakersy
zdrowe przekąski do 150 kalorii

Jeśli spodobał Ci się ten wpis zapraszam na stronę bloga na Facebooku i zachęcam do polubienia Fanpage’u. W ten sposób na bieżąco będziesz dostawać informacje o kolejnych ciekawych postach! Znajdziesz mnie również na Instagramie.

Pozdrawiam serdecznie!
a podpis

Follow

zBLOGowani.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...