Focaccia z pomidorkami koktajlowymi to idealny dodatek do małych przekąsek lub zamiennik chleba w ciekawej formie. Możesz ją podać na imprezie z przekąskami wystawionymi na talerzu lub zjeść jako dodatek do sałatki. W każdej z tych form focaccia z tego przepisu sprawdzi się świetnie!

Focaccia z pomidorkami koktajowymi
Składniki:
3 szklanki dowolnej mąki pełnoziarnistej
1 i 1/3 szklanki ciepłej, ale nie gorącej wody
1 łyżeczka oliwy (plus dodatkowo do posmarowania foremki)
25g świeżych drożdży lub 7g suszonych
1 łyżeczka białego cukru*
ok. 20 pomidorków koktajlowych
świeży lub suszonymi rozmaryn
odrobina soli

*do tego przepisu trzeba użyć białego cukru, bo na nim drożdże bardzo dobrze wyrosną. W przypadku użycia ksylitolu drożdże również wyrosną, ale znacznie mniej i całość będzie miała dużo mniejszą objętość niż w przypadku użycia zwykłego cukru

Przygotowanie:
1. W 1/3 szklanki ciepłej wody rozpuść drożdże z dodatkiem cukru.
2. W wysokiej misce wymieszaj mąkę i oliwę. Następnie dodaj rozczyn drożdżowy i wodę.
3. Wymieszaj całość i wyrób ciasto. W razie potrzeby dodaj odrobinę mąki, gdy ciasto będzie zbyt płynne. Gdy ciasto nie będzie się kleić dodaj odrobinę wody.
4. Wyrobione ciasto przykryj szczelnie ściereczką i odstaw w ciepłe miejsce na około 1 godzinę. W tym czasie ciasto powinno podwoić swoją objętość.
5. W tym czasie pokrój umyte pomidorki na połówki.
6. Piekarnik nastaw na 220°C (góra-dół).
7. Gdy ciasto urośnie podziel je na dwie części i rozwałkuj. Następnie przełóż do naoliwionych foremek. Jeśli jednak używasz silikonowych form nie ma potrzeby użycia dodatkowej oliwy.
8. Na górę wyłóż połówki pomidorków (skórką do dołu), całość posyp rozmarynem i oprósz solą.
9. Focaccię piecz przez 13-15 minut do zarumienienia

Focaccia z pomidorkami smakuje obłędnie niezależnie od tego, czy dopiero przed chwilą została wyciągnięta z pieca, czy też jest jedzona parę godzin później. Sama uwielbiam ją jako dodatek do sałatek lub zup kremów.

Oprócz pomidorków koktajlowych możesz dodać też kawałki oliwek, bazylię lub inne ulubione dodatki. Możesz też zrobić cieńsze ciasto i posmarować je sosem pomidorowym. Wtedy wyjdzie coś na wzór pizzy marinary. W tym przypadku polecam gorąco użycie dobrej jakości sosu.

Szukasz innych pomysłów na pyszne i zdrowe przekąski? Sprawdź koniecznie moje propozycje na wegańskie potrawy, które zachwycą Ciebie i Twoich najbliższych:

Wegańskie pieczone pierogi
makaron udon z warzywami
placuszki dyniowo-ziemniaczane

spring rolls z warzywami (wegańskie)
pieczone wegańskie pierogi z brokułowym farszem
błyskawiczny makaron udon z warzywami (wegański)
placuszki dyniowo-ziemniaczane z piekarnika (wegańskie)
prosty krem z batatów i marchewki (wegański)

Gdybyś potrzebowała więcej inspiracji na proste, wegańskie potrawy na słono to koniecznie sprawdź ten ebook. Znajdziesz w nim aż 10 przepisów na smaczne potrawy na słono i drugie 10 na słodkości. Jestem pewna, że bez problemu wyszukasz wielu ciekawych przepisów do przetestowania!

zdrowe posiłki wegańskie

Jeśli spodobał Ci się ten wpis zapraszam na stronę bloga na Facebooku i zachęcam do polubienia Fanpage’u. W ten sposób na bieżąco będziesz dostawać informacje o kolejnych ciekawych postach! Znajdziesz mnie również na Instagramie:
Smacznego!

a podpis

Follow

zBLOGowani.pl

ZapiszZapiszZapisz-