I w końcu nadszedł ten dzień, gdy oficjalnie mogę powiedzieć, że wróciły wieczory pod kocem z kubkiem herbaty w dłoni. Z przykrością stwierdzam, że dni są coraz krótsze i chłodniejsze. Wiele osób lubi z tego powodu jesień, bo wyciągają z szafy ulubione ciepłe swetry, spędzają więcej czasu w domu z najbliższymi lub samotnie z książką w ręku. Po intensywnym lecie również cieszę się  z powodu nadchodzącego odpoczynku, jednak sama jesień do mnie nie przemawia. Jeszcze jak nie pada i świeci słońce jestem w stanie jakoś przeboleć krótsze dni, ale przychodzi mi to z ciężkim sercem, gdy pogoda za oknem nie rozpieszcza. Na całe szczęście jesień obfituje w dużo różnych warzyw i owoców i dzięki temu mogę zaszyć się w kuchni i przygotowywać coś pysznego. Tym razem postawiłam na crumble!

Jesień to zdecydowanie czas na dynię, jabłka oraz śliwki! Dziś chciałabym podzielić się z Wami jednym z chyba najprostszych jesiennych deserów. Crumble, a konkretniej owoce pod pyszną, chrupiącą kruszonką najlepiej smakuje jedzone na ciepło, szczególnie w chłodne, deszczowe popołudnie. Jak pierwszy raz zrobiłam śliwkowe crumble dla gości to byłam zaskoczona, że tak się nim aż tak zachwycają. Wiedziałam, że jest smaczne w swojej prostocie, jednak nie przypuszczałam, że tak bardzo przypadnie im do gustu.

Śliwkowe crumble pod owsianą kruszonką
Składniki:
15 sztuk śliwek
4 łyżki cukru trzcinowego lub innego dowolnego
1/2 szklanki płatków owsianych
30g olej kokosowy
1/2 łyżeczki cynamonu

Przygotowanie:
1. Umyte śliwki pokrój w kostkę i wrzuć do garnka. By uniknąć przypalenia śliwek dolej na dno odrobinę wody.
2. Do śliwek dosyp 3 łyżki cukru i cynamon. Gotuj aż śliwki zmiękną mieszając co jakiś czas.
3. Zmiel płatki owsiane w blenderze.
4. Wymieszaj olej kokosowy, płatki owsiane i łyżkę cukru.
5. Gotowe śliwki wyłóż do kokilek i posyp lekko owsianą kruszonką.
6. Piecz w piekarniku 15 minut na temperaturze 220°C.

Moje kokilki mają dość dużą średnicę dlatego podane wyżej proporcje wystarczyły na 3 porcje. Crumble będzie więcej jeśli Twoje kokilki lub naczynia żaroodporne mają mniejszą średnicę.

Płatki owsiane mogą być zmielone prawie do postaci mąki, wtedy kruszonka będzie przypominać taką tradycyjną. Sama lubię czuć mniejsze kawałki płatków, więc tylko wstępnie zmieliłam owsiankę. W zależności od preferencji możesz zmielić płatki lub zostawić je w całości. Gdy zostawiam owsiane w całości dla smaku podprażam je dosłownie chwilkę na suchej patelni.

Masz ochotę na inne pyszności z dodatkiem cynamonu? Sprawdź koniecznie te przepisy:

kukurydziane placuszki

bułeczki z karmelem

babeczki z batatami

kukurydziane placuszki z karmelizowanymi śliwkami (wegańskie)
bułeczki z karmelem i orzechami (wegańskie)
cynamonowe babeczki z batatami
ciasteczka owsiane z jabłkiem, orzechami i cynamonem
nocna owsianka z prażonymi jabłkami (wegańska)
szarlotka bez pieczenia (wegańska)

Jeśli spodobał Ci się ten wpis zapraszam na stronę bloga na Facebooku i zachęcam do polubienia Fanpage’u. W ten sposób na bieżąco będziesz dostawać informacje o kolejnych ciekawych postach! Znajdziesz mnie również na Instagramie.

Smacznego!
a podpis

Follow

zBLOGowani.pl

 

Zapisz

Zapisz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...