Lato zbliża się wielkimi krokami. Coraz częściej mamy możliwość zrzucenia nawet cienkich kurtek, czy sweterków i rozkoszowania się promieniami słońca na przedramionach. Mniejsza ilość ubrań zdecydowanie nie sprzyja ukrywaniu paru fałdek tu i tam. A sezon plażowania niedługo nadejdzie i fajnie byłoby poopalać się w bikini.

Co więc zrobić, żeby mieć płaski brzuch? Często myślimy, że same ćwiczenia wystarczą. Jednak nic bardziej mylnego, gdyż wiele zależy od tego, co jemy. Pewnie już kiedyś słyszeliście, że około 80% sukcesu przy utracie wagi zależne jest od produktów, które spożywamy. Pozostałe 20% to ćwiczenia. Dlatego zdecydowanie warto oprócz ćwiczeń dobrać również odpowiednią dietę. Po co więc powinniśmy sięgać chcąc mieć płaski brzuch?

  • płatki owsiane– chyba każdy słyszał o nich co najmniej raz w życiu. Mają one wielu zwolenników, którzy nie wyobrażają sobie śniadanie bez ich udziału. Dlaczego warto je jeść? Przede wszystkim dlatego, że sprawiają, że przez długi czas jesteśmy syci. To wszystko dzięki temu, że zawierają rozpuszczalny błonnik. Dodatkowo spożywane regularnie pomogą pozbyć się wzdęć, zaparć lub zgagi. Najlepiej sięgać po zwykłe płatki owsiane lub górskie. Poddane są one minimalnej obróbce termicznej i stopień ich przetworzenia jest o wiele mniejszy niż w przypadku płatków błyskawicznych.owsianka
  • cynamon– oprócz niesamowitego smaku cynamon może poszczycić się również tym, że zwiększa tempo przemiany materii. Warto dodawać niewielkie jego ilości do dań na słodko, naleśników, placuszków, czy deserów. Oprócz tego wspomaga również spalać tłuszcz z okolicy brzucha. Jeśli chodzi o jego zewnętrzne zastosowanie to gorąco polecam dodawanie go do domowego peelingu kawowego!
  • grejfrut– owoce te przede wszystkim przyśpieszają metabolizm i pomagają zmniejszyć poziom insuliny we krwi. W związku z niskim indeksem glikemicznym polecany jest szczególnie diabetykom.
  • awokado– awokado jest bogatym źródłem kwasów jednonienasyconych (MUFA). Mimo sporej kaloryczności (1 sztuka około 240 kalorii) warto jest włączyć ten produkt do codziennej diety właśnie ze względu na obecność tych kwasów tłuszczowych. Awokado ma również wpływ na przyspieszenie metabolizmu, co pomoże przy utracie nadwyżki kilogramów.
  • awokado
  • gorzka czekolada– najlepiej sięgać po taką min. 70%, by móc cieszyć się w pełni z jednonienasyconych kwasów tłuszczowych MUFA. Podobnie jak w przypadku awokado pomogą one pozbyć się tkanki tłuszczowej brzusznej i obniżyć poziom cholesterolu we krwi. Gorzka czekolada jest również dobrym źródłem magnezu, szczególnie przydatnego, gdy prowadzimy stresujący tryb życia, uprawiamy sporty i pijemy sporo kawy.
  • owoce jagodowe– w Polsce najpopularniejsze są truskawki, maliny i borówki. W warzywniakach i na straganach można dostać jeszcze jagody. Wszystkie owoce z tej grupy zawierają sporo błonnika, są pełne antyoksydantów, a do tego zawierają niewiele kalorii. Świetnie nadają się jako niskokaloryczne przekąski, dodatki do domowej roboty lodów i ciast. Już niedługo zacznie się sezon i będziemy mogli delektować się cudownymi, polskimi owocami jagodowymi. Korzystajmy póki czas!borowki
  • soczewica– zarówno czerwona jak i zielona! Świetne źródło białka nie tylko dla wegetarian, które sprawia, że przez długi czas nie odczuwamy głodu. Dzięki sporej zawartości błonnika utrzymuje jelita w dobrej kondycji, a dodatkowo pomaga spalać tłuszcz. Niestety warzywa strączkowe są jeszcze traktowane po macoszemu i stosunkowo niewiele osób uwzględnia je w codziennej diecie, a szkoda!

Latem dbanie o płaski brzuch i odpowiednią dietę jest zdecydowanie ułatwione. Praktycznie w każdym miejscu bez problemu można dostać świeże owoce i warzywa. Zresztą w ciągu upalnych dni chętniej sięgamy po produkty z dużą ilością wody, niż tłuste, gorące posiłki.

Macie jakieś szczególnie ulubione produkty, które pomagają Wam w utrzymaniu linii?

Pozdrawiam
a podpis

 

 

Follow

zBLOGowani.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...