Błyskawiczne kulki twarogowe. Dlaczego błyskawiczne? Podczas ostatnich tygodni nie mam zbyt dużo czasu na eksperymenty. Mój grafik jest mocno napięty i doliczając do tego jeszcze parę spraw, które chcę wprowadzić na bloga okazuje się, że doba ma zdecydowanie za mało godzin. Mając ochotę na coś słodkiego, lekkiego i koniecznie zdrowego musiałam zacząć kombinować. Jak na dość dziwne połączenie braku czasu i chęci na słodkie efekt jest zachwycający! 😉

Ilość składników jest niesamowicie krótka, a samo wykonanie nie wymaga chyba nawet spisywania wszystkich czynności krok po kroku. Te kulki twarogowe są tak szybkie w przygotowaniu i smaczne, że aż ciężko uwierzyć. Zastanawiam się tylko dlaczego tak późno wpadłam na coś podobnego.

Kulki twarogowe z kokosem (ok. 13 sztuk)
Składniki:
250g twarogu w kostce
2 łyżki miodu lub innego płynnego słodzidła
4-5 łyżek wiórków kokosowych

dowolne dodatki do obtoczenia (chia, sezam, kakao, orzechy, wiórki kokosowe lub inne)

Przygotowanie:
1. Twaróg rozgnieć za pomocą widelca, by nie było już żadnych grudek.
2. Dodaj miód i wsyp wiórki. Całość wymieszaj dokładnie.
3. Formuj kulki za pomocą dłoni i obtaczaj w wybranej posypce.

Jeśli masa jest zbyt kleista dodaj więcej wiórków lub na przykład mąkę kokosową do uzyskania pożądanej konsystencji. Formowanie kuleczek wilgotnymi dłońmi jest również znacznym ułatwieniem. W przypadku, gdy masa będzie za sucha można dodać odrobinę mleka lub wody. Twaróg, którego użyłam był zbity i suchy, więc około 5 łyżek wiórków kokosowych wystarczyło do otrzymania odpowiedniej konsystencji. Kuleczki formowały się bez problemu nawet bez wcześniejszego zwilżenia dłoni chłodną wodą. Im mniej suchego twarogu używasz tym większa ilość wiórków będzie potrzebna.

W przepisie na kulki twarogowe użyłam miodu. Można użyć jednak dowolnego słodzidła pod warunkiem, że będzie ono płynne. Można ewentualnie zmielić ksylitol lub erytrol na cukier puder, ale nie polecam dodawania ich w formie stałej. Cukier nie rozpuści się, a masa nie będzie równomiernie słodka. Jeśli szukasz innych możliwości zamiany miodu na słodzidło o płynnej konsystencji sprawdź ten wpis. Znajdziesz w nim zamienniki cukru białego, które stosuję na co dzień w kuchni.

W poprzednim wpisie polecałam Wam zdrowe i fit ciasta, które można przygotować na Święta (znajdziecie go tutaj). Tym razem przypominam Wam parę starszych wpisów nie zawierających przepisów, a poruszających kwestie zdrowego odżywiania. Mam nadzieję, że znajdziecie w nich coś dla siebie 🙂

Pozornie zdrowe produkty część 1 / część 2
Jak zacząć odżywiać się zdrowiej?
Mindful eating- świadome spożywanie posiłków
Jak jeść z umiarem i się nie objadać?
Produkty oczyszczające organizm
Jak żyć zdrowo mimo braku czasu?

Jeśli spodobał Ci się ten wpis zapraszam na stronę bloga na Facebooku i zachęcam do polubienia Fanpage’u. W ten sposób na bieżąco będziesz dostawać informacje o kolejnych ciekawych postach! Znajdziesz mnie również na Instagramie.

instagram

Smacznego!
a podpis

Follow

zBLOGowani.pl

 

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...